Cât de greu este un pahar cu apă? Lecția emoționată oferită de un profesor / VIDEO

Unsplash.com/ autor engin akyurt
Descriere foto: Unsplash.com/ autor engin akyurt

Folosind doar un pahar cu apă, un profesor predă o lecție emoționantă despre renunțarea la griji. 

"Cât de greu este acest pahar de apă?"

Aceasta a fost o întrebare simplă pusă de un profesor studenților săi. Acest videoclip a apărut inițial în 2019, dar recent a fost repostat de @thementorhouse pe TikTok și a devenit din nou viral.

Studenții au început să ghicească greutatea paharului.

Toate răspunsurile lor au fost însă greșite, pentru că lecția nu era despre fizică. Era despre stres.

Acesta le-a explicat: "Greutatea absolută a paharului nu contează. Depinde de cât timp îl țin. Dacă îl țin timp de un minut, nu se întâmplă nimic. Dacă îl țin timp de o oră, brațul va începe să mă doară. Dacă îl țin toată ziua, brațul meu va fi amorțit și paralizat. Deși greutatea paharului nu s-a schimbat, cu cât îl țin mai mult timp, cu atât devine mai greu."

@thementorhouse

POWERFUL story on stress.

♬ original sound - The Mentor House

 

"Stresul și grijile vieții sunt ca acest pahar cu apă. Dacă te gândești puțin la ele, nu mai există nicio problemă. Dacă te gândești la ele un pic mai mult timp... începe să doară. Dacă te gândești la ele toată ziua, te vei simți paralizat, incapabil să faci ceva."

Punând paharul pe birou, profesorul conchide: "Nu uitați niciodată: puneți paharul jos."

Acest videoclip pare a fi o punere în scenă a unei lecții predate inițial de o femeie psiholog. Cu toate acestea, morala rămâne aceeași: purtarea poverii amintirilor din trecut - sau a temerilor legate de viitor - cauzează dureri inutile. Găsește o modalitate de a ușura încărcătura emoțională, altfel vei fi împovărat și nu vei putea să te miști liber.

Să renunți la griji sună ușor în teorie. Dar de multe ori este mai ușor de spus decât de făcut. Sindromul de stres post-traumatic, casele haotice și sistemele nedrepte fac ca stresul să fie aproape inevitabil. Totuși, există câteva idei dovedite pentru a "pune paharul jos", chiar și atunci când este dificil. 

 

Scrieți-vă gândurile negative
Sunați o persoană care să vă susțină
Faceți o plimbare în natură
Îmbrățișați un cățel
Ascultați muzică

Indiferent de „paharul de apă” de care vă agățați în acest moment, lăsându-l deoparte, chiar și pentru un moment, ori de câte ori este posibil, ar putea fi cea mai bună modalitate de a-l depăși. 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 19 noi, 16:14 | Categorie: Lifestyle
Get it on App Store Get it on Google Play