Carnea tocată, PERICOL pentru sănătate. Mihaela Bilic: ”Ascunde ingrediente nedorite”

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Mihaela Bilic a dezvăluit motivele pentru care trebuie să evităm carnea tocată și sosurile.

Mihaela Bilic trage un semnal de alarmă asupra cărnii tocate, dar și asupra sosurilor, care au extrem de multe efecte negative asupra sănătății. Medicul nutriționist a făcut o  postare pe rețelele de socializare, prin care explică de ce ar trebui să le evităm pe cele două, mai ales că acum începe perioada festivalurilor, iar aceste tipuri de mâncăruri vor fi extrem de întâlnite peste tot.

„Când vine vorba de carne, alegeți varianta NEtocată. Festival la mal de mare cu muzică și mâncare. Ce variantă poți să alegi? Burgers, șaorma sau pizza, adică pâine cu carne și legume…nimic rău până aici. Și, ca o iubitoare de porc ce sunt, m-am oprit la sandvișul “pulled pork”. După capul meu asta însemna carne de porc gătită îndelungat, curățită de pe oase și apoi mărunțită. Un singur element n-am luat în calcul și el face toată diferența: sosul. Urmărind cum este pregătită carnea pentru umplutură, am fost uimită să văd că în ea se pun nu doar condimente, ci și un sos brun, cu siguranță delicios. Dacă până acum la shaorma și Burger știam să cer varianta fără sos, la porcul mărunțit nu m-am gândit că e cazul.”, a scris aceasta pe Facebook.

Pepene roșu sau pepene galben? Care este cel mai bun pentru slăbit

De ce nu sunt bune sosurile

Când vine vorba despre sosuri, Mihaela Bilic avertizează în primul rând asupra zaharurilor și grăsimilor care se pot ascunde în spatele unui astfel de preparat, chiar dacă gustul ne păcălește și ne face să vrem mai mult.

„Care e beleaua cu sosurile? În primul rând, conțin grăsime și mult zahăr, care dublează numărul de calorii din carne. Apoi sunt pline de E-uri, potențiatori de gust, emulgatori și stabilizatori-majoritatea sosurilor vin la bidon, nu mai face nimeni maioneză și sos de usturoi din ingrediente banale, totul e semipreparat. Unde e problema? În primul rând, la nivel de percepție: tu crezi că ai mâncat o bucată de carne, când de fapt e vorba de un amestec de proteine, glucide și grăsimi deloc echilibrat. Sosul e o capcană pentru cei care vor să țină dietă proteică, dieta Keto sau vor să evite zahărul și glutenul. În sos ai zahăr și amidon modificat, plus o serie de grăsimi vegetale mai puțin sănătoase. Și gustul îți este păcălit, carnea va fi delicioasă din cauza aromelor artificiale plus sare din belșug. Iar cei mai păcătoși sunt emulgatorii care mențin consistența onctuoasă și care e demonstrat că afectează permeabilitatea intestinului și produc inflamație.”, a continuat medicul nutriționist.

Greșeala pe care o faci când prăjești mâncare. Detaliul care o face cancerigenă. De ce e sănătoasă prăjeala în untură

Motivele pentru care trebuie să evităm carnea tocată

„Când vine vorba de carne, tot ce este tocat, mărunțit și transformat într-o pastă poate ascunde ingrediente nedorite. De la mezeluri la preparate de bază, alegeți varianta care încă păstrează forma naturală a cărnii, așa cum provine ea de la animal. Mai bine pastramă și mușchi afumat decât salam și parizer, mai bine friptură sau frigărui decât chiftea, semipreparate pane sau șaorma. Tot ce este tocat înseamnă un adaos mare de grăsime, care are rolul să lege compoziția, dar și amidon și zahăr care dau consistență și gust. Carnea este un aliment nobil, merită efortul să o mestecați chiar voi, nu să o luați mărunțită de alții.”, a încheiat aceasta.

Pericolul din farfurie. Mihaela Bilic, semnal de alarmă: „Degeaba există legislație, dacă ea nu este pusă în practică”



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 10 iul 2022, 17:12 | Categorie: Lifestyle
Get it on App Store Get it on Google Play