Căpșunile, beneficii uimitoare pentru sănătate. De ce este bine să le includem în alimentație

Beneficiile căpșunilor, sursa pixabay/ autor pasja1000
Descriere foto: Beneficiile căpșunilor, sursa pixabay/ autor pasja1000

Căpșunile sunt fructe de sezon parfumate și gustoase, bogate în vitamine și minerale, deci și cu o multitudine de beneficii pentru sănătate. Acestea pot fi consumate în diferite moduri.

Căpșunile unt o sursă excelentă de vitamina C și mangan și conțin, de asemenea, cantități decente de vitamina B9 și potasiu. Căpșunile sunt foarte bogate în antioxidanți și compuși vegetali, care pot avea beneficii pentru sănătatea inimii și controlul zahărului din sânge.

Iată care sunt cele mai importante beneficii ale căpșunilor:

Sănătatea inimii - Bolile de inimă sunt cele mai frecvente cauze de deces la nivel mondial. Căpșunile contribuie la reglementarea circulației sanguine, fiindcă potasiul este un nutrient sănătos necesar inimii. Pe langa acesta, căpșunile sunt cele mai sănătoase fructe pe care le poate consuma o persoană atunci când vine vorba de buna funcționare a inimii.

Previn cancerul - Cancerul este o boală caracterizată prin creșterea necontrolată a celulelor anormale. O serie de studii sugerează că, căpșunile pot ajuta la prevenirea mai multor tipuri de cancer prin capacitatea lor de a lupta împotriva stresului oxidativ și a inflamației. Efectele protectoare ale căpșunilor pot fi determinate de acidul elagic și de elagitanine, care s-au dovedit a stopa creșterea celulelor canceroase.

Îmbunătățesc sănătatea ochilor-  Antioxidanții din căpșuni pot ajuta la prevenirea cataractei, o afecțiune care, în stadii evoluate, poate cauza orbire. De asemenea, fiind bogate in vitamina C, acestea au rolul de a întări corneea și retina ochiului.

Scad colesterolul-   Căpșunile conțin substanțe care luptă iîmpotriva densității scăzute a lipoproteinelor, colesterolul rău din sange, care formează placa arterială.

Contribuie la arderea grasimilor- Căpșunile conțin o substanță numită antocianină, responsabilă de stimularea arderii depunerilor de grasime. În plus, au foarte puține calorii, așa că nu contribuie la acumularea de kilograme,, potrivit healthline.com

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 10 mai, 14:58 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play