Beneficiile semințelor de susan pentru sănătate. De ce trebuie să le adaugi la dieta ta

Semințe de susan, foto Unsplash/ sursa Tijana Drndarski
Descriere foto: Semințe de susan, foto Unsplash/ sursa Tijana Drndarski

Semințele de susan oferă multe beneficii pentru sănătate. Sunt o sursă excelentă de fibre, care sprijină sistemul digestiv și sănătatea inimii. 

Semințele de susan nu sunt doar o sursă excelentă de fibre, ele sunt pline de vitamine și minerale esențiale și susțin sănătatea generală. Mineralele precum calciul, cuprul și magneziul din semințele de susan vă mențin sistemul imunitar și nervos, întăresc sănătatea oaselor și reduc inflamațiile.


În plus, concentrația mare de acizi grași nesaturați din semințe ajută la scăderea colesterolului lipoproteic cu densitate scăzută (LDL). Acest lucru poate preveni bolile de inimă și accidentele vasculare cerebrale.


Beneficiile pentru sănătate ale semințelor de susan


Semințele de susan au o valoare nutritivă ridicată și oferă multiple beneficii pentru sănătate, care sunt legate de prevenirea bolilor și de îmbunătățirea condițiilor de sănătate existente - inclusiv colesterolul ridicat, osteoporoza, tensiunea arterială ridicată și artrita.

 

Iată care sunt beneficiile semințelor de susan de care vă veți bucura dacă le consumați în mod regulat.


1. Semințele de susan sunt o sursă bună de fibre


Consumul de alimente bogate în fibre a fost asociat cu o șansă cu 16 până la 24% mai mică de boli coronariene, accident vascular cerebral, diabet de tip 2 și cancer de colon.


Fibrele sunt un tip de carbohidrați pe care organismul nu îi poate digera, conform Harvard T.H. Chan School of Public Health


2. Semințele de susan sunt bogate în cupru și calciu


Acești doi nutrienți puternici sunt esențiali și sunt ambalați în semințele de susan. Corpul tău are nevoie de cupru pentru a îndeplini funcții importante, inclusiv pentru a avea energie, conform National Institutes of Health. Cuprul ajută, de asemenea, la menținerea sistemelor imunitar și nervos.


În același timp, calciul este important pentru oase puternice și pentru sănătatea inimii, a mușchilor și a nervilor, conform Mayo Clinic.


3. Semințele de susan conțin lignani din plante sănătoase


Lignanii se regăsesc în sursele vegetale bogate în fibre, incluzând semințele de in și susan, în secară, broccoli, etc. 


Cu sau fără coajă, semințele de susan sunt o sursă excelentă de antioxidanți și polifenoli (o familie de compuși vegetali benefici), inclusiv lignani.


"Lignanii pot diminua inflamația și riscul de boli de inimă și anumite tipuri de cancer, cum ar fi cancerul de sân și de colon", spune Blatner. "Lignanii au un efect asemănător cu cel al estrogenului, așa că pot ajuta, de asemenea, la simptomele legate de menopauză."


4. Semințele de susan sunt bogate în grăsimi sănătoase


Doar pentru că sunt bogate în grăsimi sănătoase nu înseamnă că semințele de susan îngrașă sau că sunt rele pentru tine.


Grăsimile nesaturate sunt considerate grăsimi sănătoase, deoarece pot reduce inflamațiile, pot îmbunătăți nivelul colesterolului din sânge și pot stabiliza ritmul cardiac, conform Harvard T.H. Chan School of Public Health

 

Citește și: Alimentele care vă afectează dinții. De ce este bine să le evitați

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 19 iun, 21:33 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play