Băuturile minune care te ajută să ai somnul mai liniștit. Care sunt acestea

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

O noapte de odihnă bună este adesea trecută cu vederea ca o componentă importantă a sănătății. Dar a dormi cel puțin 7 ore întregi în fiecare noapte nu este întotdeauna ușor. Din fericire, o varietate de băuturi care vă ajută să  vă  îmbunătăți somnul în mod natural.

1. Suc de cireșe

Cireșele sunt fructe cu sâmburi care variază în aromă în funcție de soi. Pot fi dulci, acrișoare sau acide și cresc în diferite culori, inclusiv galben, roșu și violet. Ele nu sunt cunoscute doar pentru că sunt o umplutură excelentă pentru plăcinte, ci și pentru o serie de beneficii pentru sănătate, inclusiv pentru îmbunătățirea calității somnului.  Conținutul de triptofan al cireșelor este considerat a fi unul dintre motivele pentru care aceste fructe ajută la somn. Triptofanul este un aminoacid care este un precursor al hormonului melatonină, care ajută la reglarea momentului în care adormiți și vă treziți. Deși atât varietățile de cireșe dulci, cât și cele amare conțin melatonină, tipurile amare împachetează cel mai mult.  Un studiu de 7 zile efectuat pe 20 de persoane a constatat că consumul zilnic de suc concentrat de cireșe amare a crescut semnificativ nivelul de melatonină, în comparație cu o băutură placebo. Un studiu similar efectuat pe 30 de participanți a observat că consumul unui produs pe bază de cireșe de două ori pe zi a îmbunătățit odihna nocturnă, a redus numărul de treziri nocturne și a dus la niveluri mai ridicate de melatonină urinară la prima oră a dimineții. În cele din urmă, un studiu a observat că consumul a 2 căni (480 ml) de suc de cireșe în fiecare zi, timp de 2 săptămâni, a crescut timpul total de somn cu 84 de minute și a ajutat la tratarea simptomelor de insomnie la adulții cu vârsta de 50 de ani și peste 

2. Ceai de mușețel

Mușețelul este o floare asemănătoare unei margarete care face parte din familia Asteraceae.  Ceaiul făcut din această plantă are multiple beneficii pentru sănătate, inclusiv ameliorarea simptomelor de răceală, reducerea inflamației și îmbunătățirea sănătății pielii. Ceaiul se obține prin infuzarea florilor de mușețel în apă fierbinte. Unele cercetări sugerează că mușețelul poate îmbunătăți calitatea somnului. Un studiu efectuat pe 60 de adulți mai în vârstă a constatat că administrarea a 400 mg de extract de mușețel timp de 28 de zile consecutive a îmbunătățit în siguranță calitatea somnului. Un alt studiu efectuat pe 80 de femei care se confruntau cu o calitate redusă a somnului a observat că simptomele fizice ale ineficienței somnului s-au îmbunătățit semnificativ după ce participanții au băut ceai de mușețel zilnic timp de 2 săptămâni. Mușețelul poate ajuta în cazul anxietății și al insomniei, ceea ce ar putea, de asemenea, să îmbunătățească somnul.

 

3. Ceai de valeriană

Valeriana este o plantă perenă care înflorește flori roz sau albe cu miros dulceag și face parte din familia caprifoiului. În mod similar cu ashwagandha, rădăcina plantei de valeriană este folosită ca plantă medicinală cunoscută pentru a promova somnul și a ameliora insomnia. Valeriana se arată promițătoare în special pentru ameliorarea insomniei și îmbunătățirea calității somnului în rândul femeilor aflate la menopauză. Un studiu a constatat că 30% dintre femeile aflate la postmenopauză care au luat o capsulă de valeriană de 530 mg de două ori pe zi, timp de 4 săptămâni, au raportat îmbunătățiri ale calității somnului. În timp ce un număr mare de cercetări sugerează că valeriana poate trata insomnia, cercetătorii au concluzionat că sunt necesare mai multe studii înainte de a se putea face recomandări specifice privind dozajul și regimurile de tratament.

 

4. Ceai de mentă

Cunoscute în mod oficial sub numele de Lamiaceae, ierburile din familia mentei sunt bine cunoscute pentru utilizările lor culinare. Printre acestea se numără și menta, care pare a fi puternică și versatilă în utilizările sale. Menta este folosită de ani de zile în medicina tradițională. Se crede că ceaiul are proprietăți antivirale, antimicrobiene și chiar antialergenice. Menta poate ajuta, de asemenea, în cazul afecțiunilor gastrointestinale (GI), cum ar fi indigestia și sindromul colonului iritabil (IBS). Deși s-a demonstrat că ajută la calmarea stomacului deranjat seara, sunt necesare mai multe studii clinice asupra ceaiului de mentă pentru a determina modul în care acesta influențează direct somnul. Ceaiul de mentă este ușor de preparat. Pur și simplu fierbeți 2 căni (480 ml) de apă și adăugați o mână de frunze de mentă. Puteți ajusta cantitatea de frunze în funcție de cât de tare vă place ceaiul. Lăsați frunzele să stea în apa fierbinte timp de cel puțin 5 minute. Ceaiul de mentă este, în general, sigur, dar poate interacționa cu anumite medicamente pentru tensiune arterială, indigestie și diabet. Dacă luați orice medicament, trebuie să vă consultați furnizorul de servicii medicale înainte de a bea ceai de mentă sau de a folosi ulei de mentă, potrivit healthline.com

 

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 25 oct, 22:16 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play