Banane, fructele minune pentru sănătate. Numeroase beneficii pentru organism

Security , pixabay
Descriere foto: Security , pixabay

Bananele pot face cu adevărat minuni pentru organism. Nu doar energia provenită din consumul acestora le recomandă pentru consumul zilnic, ci și multe alte beneficii uimitoare.

Bananele sunt extrem de sănătoase și delicioase. Acestea conțin mai mulți nutrienți esențiali și oferă beneficii pentru digestie, sănătatea inimii și pierderea în greutate. În afară de faptul că sunt foarte hrănitoare, acestea sunt, de asemenea, o gustare foarte convenabilă.  Bananele sunt printre cele mai populare fructe din lume. Originar din Asia de Sud-Est, acestea sunt acum cultivate în multe părți calde ale lumii. Bananele variază în culori, dimensiuni și formă.Cel mai comun tip este Cavendish, care este un tip de banană de desert. Verde când este necoapte, se îngălbenește pe măsură ce se maturizează. Bananele sunt bogate în fibre, antioxidanți și mai mulți nutrienți. O banană de dimensiuni medii are aproximativ 105 calorii.

Iată câteva dintre beneficiile bananelor:

Bananele conțin nutrienți care moderează nivelul zahărului din sânge Bananele sunt bogate în pectină, un tip de fibre care conferă cărnii forma sa structurală spongioasă, potrivit unui studiu. Bananele necoapte conțin amidon rezistent, care acționează ca fibrele solubile și scapă de digestie. Atât pectina, cât și amidonul rezistent pot modera nivelul zahărului din sânge după mese și pot reduce pofta de mâncare prin încetinirea golirii stomacului. Mai mult, bananele se clasează, de asemenea, de la nivel scăzut la mediu pe indicele glicemic (IG), ceea ce reprezintă o măsură - de la 0 la 100 - a vitezei cu care alimentele cresc nivelul zahărului din sânge.

Bananele pot îmbunătăți sănătatea digestivă- Fibrele alimentare au fost legate de multe beneficii pentru sănătate, inclusiv o digestie îmbunătățită. O banană de dimensiuni medii are aproximativ 3 grame de fibre, ceea ce face ca bananele să fie o sursă de fibre destul de bună, potrivit unui studiu.

Bananele conțin două tipuri principale de fibre:

Pectină: scade pe măsură ce banana se coace.
Amidon rezistent: găsit în banane necoapte.
Amidonul rezistent scapă de digestie și ajunge în intestinul gros, unde devine aliment pentru bacteriile benefice din intestin. În plus, unele studii cu eprubete propun că pectina poate ajuta la protejarea împotriva cancerului de colon.

Bananele pot ajuta la scăderea în greutate Niciun studiu nu a testat direct efectele bananelor asupra pierderii în greutate. Cu toate acestea, bananele au mai multe atribute care ar trebui să le transforme într-o mâncare prietenoasă pentru slăbit. Pentru început, bananele au relativ puține calorii. O banană medie are puțin peste 100 de calorii - totuși este, de asemenea, foarte hrănitoare și sățioasă. Consumul mai multor fibre din legume și fructe, cum ar fi bananele, a fost în mod repetat legat de scăderea greutății corporale și de scăderea în greutate.

Bananele pot sprijini sănătatea inimii - Potasiul este un mineral esențial pentru sănătatea inimii - în special pentru controlul tensiunii arteriale. În ciuda importanței sale, puțini oameni primesc suficient potasiu în dieta lor. Bananele sunt o sursă excelentă de potasiu. O dietă bogată în potasiu poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, iar persoanele care mănâncă mult potasiu au un risc cu 27% mai mic de boli de inimă, potrivit unor studii

Ameliorarea simptomelor depresiei Potrivit unui sondaj de opinie efectuat pe un eșantion de pacienți diagnosticați cu depresie, consumul de banane ajută la ameliorarea simptomelor acestei tulburări psihice, inducând o stare de bine. Explicația dată de oamenii de știință este aceea că bananele conțin triptofan, un tip de proteină pe care organismul o transformă în serotonină (hormon asociat cu relaxarea, îmbunătățirea stării de spirit și declanșarea sentimentelor de fericire) .

Calmarea înțepăturilor de insecte- Un remediu natural eficient pentru tratarea înțepăturilor de insecte este aplicarea părții interioare a cojii de banane direct pe înțepătură, pentru reducerea umflăturii și calmarea iritației.

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 10 dec, 14:40 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play