Alimentele care te fac cu 11 ani mai TÂNĂR: Au foarte puține calorii și ZERO colesterol

Sursa foto: unsplash, autor RepentAnd SeekChristJesus
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor RepentAnd SeekChristJesus

Cum să fii cu 11 ani mai tânăr. Alimentele pe care ar trebui să le mănânci.

"O alimentație sănătoasă ar trebui să însemne cât mai multe legume și fructe, pește, puțină carne albă, cât mai puțină carne roșie, prudență la excesul de grăsimi animale, evitarea pe cât posibil a zahărului, migrarea către alimente cât mai puțin procesate.

Pare simplu, dar în realitate foarte puțini oameni respectă aceste recomandări, fără ca măcar să îmbrățișeze alt termen deosebit de important: moderația. În tot și-n toate.

Ce se întâmplă când mănânci verdețuri

 

Ne aplecăm asupra unui studiu interesant despre sănătatea creierului și punem accentul în acest material pe verdețuri, care ar trebui să se găsească zilnic în orice dietă, chiar în fundamentul ei.

 

Verdețurile înseamnă foarte puține calorii (23 kcal la 100 de grame), majoritatea mineralelor și vitaminelor, grăsimi sănătoase, fibre din abundență, puține zaharuri, zero colesterol.

Rezultatele studiului (s-au analizat 960 de oameni pe o durată medie de 4.7 ani, cu o vârstă medie de 81 de ani) au fost publicate în Neurology, cu sinteză și comentarii pertinente pe Medscape.

Concluziile au fost că o dietă cu o porție de verdețuri pe zi conduce la încetinirea deteriorării funcției cognitive, la menținerea tonusului mintal și la o stare generală congruentă cu o vârstă cu 11 ani mai mică raportată la subiecții care nu au consumat alimente echivalente.

Conceptul ești ceea ce mănânci pare că se potrivește de minune în sănătatea creierului. Verdețurile, bogate în α-tocoferol, vitamina K,  luteină, folați, kaempferol și alți compuși naturali par a duce la un proces de îmbătrânire încetinit.

Ce trebuie să eviți să mai consumi: Este crucial în menținerea sănătății

 

Datele actuale nu pot fi utilizate pentru a păcăli o dietă, crezând că atunci când consumăm multe verdețuri vom putea crește și alimentele nocive.

Moderația ar trebui păstrată, doza fiind regină în orice, respectând recomandările aparent simple de la începutul materialului. Introducerea exercițiului fizic contribuie la suplimentarea efectelor pozitive.

Evitarea fumatului și consumul cât mai mic de alcool (20 grame pe zi la cei care beau deja, spre exemplu vin roșu, au efecte cardio- și neuroprotectoare) sunt cruciale în menținerea sănătății.

Exemple de verdețuri: salată verde, varză, varză kale, spanac, broccoli, rucola, țelină, frunze de caper, andivă, pătrunjel.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 09 iun, 13:35 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play