Alimente ieftine care dau boost imunității. Nutriționistul Wasim Nazer: Cum pregătim organismul pentru sezonul rece

Nutriționistul Wasim Nazer dezvăluie ce alimente ne ajută să ne întărim imunitatea în sezonul rece. 

Ceea ce mâncăm își lasă amprenta nu doar asupra modului în care ne simțim și în care arătăm, ci inclusiv în modul în care organismului nostru prin sistemul imunitar ne protejează de îmbolnăviri. 

Așadar, dacă până acum nu ați acordat importanță prea mare alimentației, acum, în apropierea anotimpului de toamnă, este timpul să dați o mână de ajutor sistemului imunitar. Nutriționistul Wasim Nazer vine cu detalii prețioase despre alimente bune pentru imunitate. Toate sunt naturale și accesibile ca preț.  

Odihna, mișcarea în aer liber zilnică, evitarea situațiilor de stres major, hidratarea și alimentația echilibrată potențată de alimente naturale sunt cunoscute pentru virtuțile lor în stimularea sistemului imunitar. Toate au un preț accesibil. ”Perioada ideală, de start a imunizării, este sezonul rece, pentru că natura ne pune la dispoziție nenumărate fructe și legume proaspete, din care ne putem lua surplusul de vitamine și antioxidanți necesari.", explică nutriționistul Wasim Nazer.

Natura oferă organismului uman toate elementele pentru a se menține sănătos

De ce am alege alimentele naturale pentru a da o mână de ajutor sistemului imunitar?

”Natura ne oferă, în fiecare sezon, alimentele necesare organismului, astfel că, în timp ce vara găsim foarte multe fructe bogate în vitamina A, licopen etc, care ne protejează pielea de soarele puternic, toamna și iarna, găsim multe fructe bogate în vitamina C, necesare imunității." - Wasim Nazer

Ceaiul verde: are în compoziție L-Teanina (aminoacid care, printre alte beneficii, crește rezistența organismului la viruși) și flavonoide (substanțe antioxidante) în concentrații mari” explică nutriționistul. 

De asemenea, nu uita să iei din piață și un borcan cu miere de albine.

Mierea: ajută la prevenirea și tratarea inflamațiilor și protejează gâtul de microbi. Mierea are proprietați antioxidante și antifungice. Cea mai valoroasă, pentru întărirea imunității este mierea de hrișcă”, a continuat Wasim Nazer.

Măceșele: toate subspeciile sunt foarte concentrate in vitamina C, dar cele subalpine și soiul alpin excelează în această privință. Pentru a păstra vitamina C, este important să nu fierbeți fructele, ci să turnați apă fierbinte peste fructele sparte și să le lăsați la infuzat” a subliniat nutriționistul.

Ghimbirul: este unul dintre cele mai cunoscute condimente. Sunt binecunoscute proprietățile antivirale și antibacteriene ale radăcinii de ghimbir. ”În caz de răceli, infecții respiratorii, gripă, ceaiul de ghimbir te pune repede pe picioare. Ceaiul ajută și în caz de greață. De asemenea, tinctura de ghimbir este utilă în durerile de gât. Ghimbirul stimulează digestia și curață organismul de toxine. 
Consumul de ghimbir activează forțele de apărare ale organismului și îmbunătațește memoria” recomandă Wasim Nazer. 

 Cătina
Pe primul loc în topul alimentelor bogate în vitamina C, cătina conține 2500 mg per 100 grame de produs, motiv pentru care a fost numită „ginsengul românesc”. Pentru ca asimilarea cătinei să fie în proportie cât mai mare, recomand să fie mâncată în stare crudă, combinată cu miere. În plus, mai poate fi consumată sub formă de ceai infuzat, pastă sau ulei.

Așadar, aceste alimente ar trebui consumate nu numai în perioada sezonului rece, ci introduse în dieta noastra pe tot parcursul anului. O alimentație corectă ne poate scăpa de foarte multe probleme de sănătate. De aceea trebuie să nu ținem diete pe timp scurt, ci să ne schimbăm complet stilul de viață și să căutăm alimente de calitate.). Nu trebuie să uităm că un aspect foarte important este să avem un program echilibrat de odihnă, muncă și sport.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Georgiana Ioniţă | Dată: 28 oct, 13:49 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play