8 beneficii ale postului intermitent. Dr Cezar: Crește durata și calitatea vieții

8 beneficii ale postului intermitent. Foto Unsplash. Autor RODOLFO BARRETO
Descriere foto: 8 beneficii ale postului intermitent. Foto Unsplash. Autor RODOLFO BARRETO

Dr. Cezar a dezvăluit opt dintre beneficiile principale ale postului intermitent, cunoscut și sub numele de fasting.

Postul intermitent este o rutină alimentară care presupune pauze de căteva ore între mese. De exemplu, cea mai populară variantă a regimului, implică postirea timp de 12 ore intre cină și micul dejun. 

„Cateva beneficii ale postului intermitent:


1. Reduce riscul de diabet tip 2 și în anumite situații poate contribui chiar la vindecarea sa. 


2. Ajută (alături de alte intervenții) la slăbire sănătoasă în greutate - prin scăderea rezistenței la insulina - una dintre principalele cauze ale obezitatii

3. Amplifica nivelul hormonului de creștere - stimuland dezvoltarea masei musculare

4. Postul intermitent este pauza de mentenanță și reparație a tubului digestiv. 
Majoritatea bolilor cronice: cardiovasculare, reumatologice, oncologice, dermatologice au printre cauze si procese inflamatorii intestinale, iar postul intermitent le reduce. 

5. Protectia inimii și a aparatului cardiovascular: scade tensiunea arterială și mărește variabilitatea frecvenței cardiace - adică posibilitatea de adaptare mai bună a inimii la efort. 

6. Crește autofagia  - reciclarea celulelor și proteinelor modificate - scazand astfel riscul de cancer

7. Stimuleaza neurogeneza, producția de neuroni tineri din celule stem neuronale în hipocamp  o regiune a creierului responsabilă cu orientarea spațială. Este stimulată și creșterea factorului de neuroprotecție cerebrală,  reducând riscul de depresie, boli neurodegenerative, Parkinson, Alzheimer. 

8. Crește durata și calitatea vieții”, a scris medicul pe pagina sa de Facebook. 

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 23 feb, 19:43 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play