7 alimente care te pot ajuta să te simți mai puțin obosit. NU este vorba despre cafea

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Există câteva alimente foarte sănătoase, care te pot face să te simți full de energie, în cazul în care nu ai avut o noapte foarte bună.

Există extrem de multe lucruri care îți pot influența starea de spirit din ziua respectivă sau chiar de a doua zi. În acest sens, un rol foarte important pentru a reveni la viață îl joacă mâncarea. Așadar, dacă ești în căutarea unor alimente de bază care să-ți susțină vitalitatea, ei bine, ai noroc, pentru că există câteva variante sigure.

1. Spirulina

Spirulina este numărul  1 pe listă", spun specialiștii. Această plantă puternică se mândrește cu niveluri ridicate de nutrienți precum proteine, vitamine și fier - de fapt, doar o lingură conține 11% din doza alimentară recomandată de vitamina B1, 15% din RDA de vitamina B2 , 21% din RDA de cupru și 11% din RDA de fier. 

În plus, există cercetări incredibile despre spirulină,  în ceea ce privește activitatea fizică și nivelul de energie. 

2. Ficatul

Medicii susțin că ficatul are un profilul nutritiv impresionant, acesta fiind considerat a fi un fel de multivitamină a naturii. Acesta are și alte minerale importante, de care corpul are nevoie să funcționeze. 

Organele de carne - și în special ficatul - sunt o sursă puternică de vitamine B; vitaminele A, D, E și K; fier; zinc; colină; magneziu și seleniu. Un bonus în plus este conținutul lor de proteine, care furnizează elementele de bază pentru neurotransmițătorii peptidici, cum ar fi serotonina ( unul dintre "hormonii fericirii").

3. Stridiile

Lista este completată de stridii, care furnizează acizi grași omega-3 DHA și EPA, vitamina B12, seleniu și fier. De asemenea, se întâmplă ca acestea să fie una dintre cele mai mari surse alimentare de zinc.

Medicii consideră că  stridiile ar fi un adaos excelent pentru majoritatea oamenilor care urmează o dietă bazată pe plante.

4. Icre de somon

O altă opțiune de fructe de mare pe care specialiștii o recomandă sunt icrele de somon sau icrele de pește cu o aromă sărată. Acestea sunt extrem de bogate în omega-3, care poate promova fluxul sanguin către inimă și creier, ceea ce are beneficii pentru starea de spirit și sănătatea cognitivă.

5. Germeni de broccoli

Germenii de broccoli sunt un alt mare stimulent energetic pe bază de plante. Ei acționează ca un factor de stres pentru mitocondrii, stimulând sănătatea mitocondrială, stimulând biogeneza mitocondrială,dar și procesele de detoxifiere.

6. Sfeclă roșie

În continuare, avem o legumă rădăcinoasă populară: sfecla. Aceasta conține proprietăți antiinflamatorii și nitrați organici și s-a demonstrat în studii că îmbunătățește performanța de anduranță și nivelul de energie, în mare parte ca urmare a faptului că ajută sistemul circulator, ajutând sângele să circule mai ușor și să livreze oxigen către țesuturi, spun specialiștii.

7. Rodia

Ultima, dar nu cea din urmă pe listă este rodia. Aceasta are unele dintre acele beneficii pe care le are și sfecla. Totuși, rodiile sunt în mod unic bogate într-un compus numit acid elagic, care este transformat de microbiomul tău intestinal într-un compus numit urolitină A, care este asociat cu îmbunătățirea funcției mitocondriale, potrivit mindbodygreen.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 21 mai, 21:00 | Categorie: Lifestyle
Get it on App Store Get it on Google Play