6 mituri despre răceală, demontate de experți. Cât de eficiente sunt remediile bunicii

pixabay.com
Descriere foto: pixabay.com

Există o serie de mituri din popor legate de răceli. Frigul, curentul, sunt frecvent trași la răspundere pentru îmbolnăviri, iar oamenii au găsit, de-a lungul timpului, o serie de remedii ingenioase pentru a scăpa de răceală. 

1. Poți răci dacă stai în frig?

Răcelile devin mai frecvente iarna. Ca și alte infecții ale tractului respirator superior (în nas, gât și trahee), ele sunt în mod normal cauzate de un virus. S-ar putea să existe un pic de adevăr în ideea că frigul poate să vă facă să răciți, deoarece, pe măsură ce temperatura se schimbă, acest lucru poate modifica mucoasa gâtului și a traheei, ceea ce poate eventual să faciliteze infectarea celulelor de către virusuri, arată studiile. Cu toate acestea, principalul motiv pentru care răcim mai mult iarna este faptul că petrecem mai mult timp în interior, mai aproape de alte persoane - mediul perfect pentru transmiterea virusurilor.


2. Te ajută dacă îți bagi usturoi în nas?

Un clip viral de pe TikTok te îndeamnă să îți pui căței de usturoi în nas, deoarece pretinde că acționează ca un decongestionant. Lipirea a ceva în nas blochează fluxul de mucus, astfel încât, atunci când este îndepărtat, fluxul începe și mucusul se scurge. Mucusul nu numai că ajută la prinderea și eliminarea agenților patogeni, inclusiv a virusurilor, dar conține și anticorpi și poate reduce cât de infecțioși și răspândibili sunt virusurile. Așadar, potrivit cercetărilor, aceasta nu este o idee bună.

@siuwupeepoo

WARNING: KINDA GROSS LMAO????##fypシ ##garlicinnose ##lgbtq ##TakisTransformation

♬ original sound - sienna

Usturoiul conține o serie de compuși care ar putea irita nasul, și nu uitați că a băga orice în nas nu este o idee bună. Ar putea deteriora mucoasa și ar putea duce la sângerări sau chiar să se blocheze. Așa că nu ajută cu adevărat și ar putea fi dăunător.


3. Pot remediile pe bază de plante să prevină răcelile?

Diferite remedii pe bază de plante pretind fie că previn, fie că accelerează recuperarea după o răceală. Oamenii menționează adesea echinacea, o familie de plante care cresc în America de Nord. Unele studii au sugerat un mic efect preventiv, dar dovezile nu arată reduceri semnificative din punct de vedere statistic ale nivelului de îmbolnăvire. Turmericul este, de asemenea, promovat ca medicament preventiv, dar nu există nici aici dovezi solide pentru eficacitatea sa.

 

4. Poate ajuta vitamina C?

Savantul Linus Pauling, laureat al premiului Nobel, a sugerat că vitamina C în doze mari ar putea fi un tratament eficient pentru multe infecții virale. Dar o analiză Cochrane, un sistem foarte robust în care cercetătorii evaluează dovezile, a constatat că vitamina C nu a prevenit răcelile, dar poate reduce durata acestora, la unele persoane. Întrucât suplimentele de vitamina C de aproximativ 200 mg pe zi sunt considerate cu risc scăzut, unii sugerează că aceasta este o strategie rezonabilă pentru a scurta efectele unei răceli.


5. Vitamina D previne răcelile?

Vitamina D a trecut de la statutul de vitamină a soarelui asociată cu oase sănătoase, la cel de vitamină legată de reducerea riscurilor în jurul a orice, de la boli de inimă și diabet până la virusuri. Acest lucru a inclus un mare interes pentru vitamina D ca modalitate de a ne ajuta să combatem gripa și, mai recent, COVID-19.

Experimentele de laborator arată că vitamina D este importantă pentru susținerea imunității, ceea ce este esențial în lupta împotriva virusurilor. Problema ar putea fi că unele persoane au niveluri inadecvate de vitamina D. Soarele ne permite să ne producem propria vitamina D - dar acest lucru se întâmplă mai puțin iarna. Așadar, este probabil că administrarea de suplimente de vitamina D, așa cum recomandă guvernul britanic, pe timpul iernii, este recomandabilă pentru a obține o cantitate suficientă de vitamina D, ceea ce ar putea ajuta la prevenirea răcelii.

6. Cât de eficientă este supa de pui?

Supa de pui a fost folosită de-a lungul timpului pentru a trata răcelile și, ca și mierea, ar putea avea unele beneficii în gestionarea simptomelor. Dar este puțin probabil să aibă un mare impact în alungarea infecției. Apa din supă va ajuta la hidratare, ceea ce este o problemă frecventă atunci când suntem răciți. La fel ca majoritatea băuturilor calde, poate ajuta la ameliorarea durerii sinusurilor. Există studii care analizează efectul asupra celulelor sistemului nostru imunitar, dar dovezile din acestea sunt departe de a fi concludente.

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 22 oct, 11:55 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play