5 motive pentru care te confrunți cu lipsa de concentrare. Ce semne își transmite organismul tău

5 motive pentru care te confrunți cu lipsa de concentrare, Foto Unsplash/ Elisa Ventur
Descriere foto: 5 motive pentru care te confrunți cu lipsa de concentrare, Foto Unsplash/ Elisa Ventur

Cu toții avem zile în care ne simțim puțin împrăștiați și distrași. Iar asta ne poate afecta foarte mult mai ales dacă avem o zi încărcată. 

Psihologul Haley Perlus  explică de ce nu vă puteți concentra și oferă sfaturi despre cum să remediați asta. 


1. Ești obosit


"Când te simți obosit, nu doar corpul tău este leneș, ci și creierul tău", spune Perlus. "Faptul că sunt privați de somn îi face pe oameni să fie "încețoșați" și mai puțin capabili să se concentreze și să rămână concentrați pe sarcină, mai ales fără a face erori sau greșeli din neatenție."


Într-adevăr, cercetările arată că privarea de somn afectează performanța, învățarea și memoria, potrivit Healthy Sleep


Acest lucru se poate datora, în parte, modului în care lipsa somnului "interferează cu capacitatea unor celule cerebrale de a funcționa și de a comunica între ele", spune Perlus.


2. Sunteți stresat


Stresul îți poate sabota concentrarea.


Atunci când cineva este stresat, creierul (și uneori corpul) este atât de ocupat să încerce să combată sentimentele inconfortabile încât poate fi greu să se concentreze pe orice altceva, spune Perlus.


3. Ți-e foame sau ești lipsit de anumiți nutrienți


A fi flămând poate împiedica și concentrarea ta. "Dacă nivelul de zahăr din sânge al unei persoane scade ca urmare a faptului că nu mănâncă, aceasta se poate simți slăbită", spune Perlus, ceea ce te poate face să te simți deconcentrată.


Foamea duce, de asemenea, la o lipsă de energie, ceea ce poate face ravagii și în ceea ce privește concentrarea, spune Perlus.


Uneori, este vorba de faptul că nu primești suficiente substanțe nutritive potrivite. De exemplu, creierul tău are nevoie de glucoză - pe care corpul tău o absoarbe din zaharurile și carbohidrații pe care îi mănânci - pentru combustibil, potrivit Departamentului de Sănătate din Dakota de Sud.


4. Încerci să faci prea multe deodată


Te întinzi prea mult? Acest lucru poate fi un eșec major pentru concentrarea ta.


În timp ce s-ar putea să te mândrești cu faptul că ești un maestru multitasking, practica multitasking-ului îți reduce de fapt eficiența și performanța, spune Perlus.


Iată de ce: "Când încerci să faci două lucruri în același timp, creierul tău nu are capacitatea de a îndeplini ambele sarcini simultan", explică ea.


5. Aveți o tulburare de atenție


Lipsa ta de concentrare ar putea fi un semn al unei probleme mai grave, cum ar fi tulburarea de deficit de atenție/hiperactivitate (ADHD).


ADHD este o afecțiune caracterizată de un model persistent de neatenție, hiperactivitate și/sau impulsivitate, potrivit Institutului Național de Sănătate Mintală (NIMH). Deși este adesea asociat cu copilăria, ADHD poate să se extindă până în adolescență și la vârsta adultă.


Și, în timp ce persoanele cu ADHD pot avea dificultăți în a se concentra asupra sarcinilor, unele pot experimenta, de asemenea, "hiper-concentrarea" dacă o activitate are un nivel ridicat de interes pentru ele, spune Perlus. De exemplu, s-ar putea să nu ai nicio capacitate de atenție pentru anumite sarcini legate de muncă, dar ai putea deveni complet absorbit de dragostea ta pentru tricotat și să petreci ore întregi făcând acest lucru, ignorând toate celelalte distrageri.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 13 oct, 15:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play