5 fructe și legume de sezon care te pot ajuta să dai jos kilogramele în plus

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Consumul de fructe și legume de sezon vă face mai puternici, mai sănătoși și mai fericiți. Iar toți acești factori vă pot stimula metabolismul și vă pot ajuta să pierdeți o cantitate considerabilă de calorii. Iată 5 fructe și legume speciale de vară care ar trebui să facă parte din dieta ta.

1. Penene roșu

Pepenele roșu proaspăt și răcoritor este un fruct emblematic al verii. Compus în proporție de 92% din apă, acest fruct  este unul dintre cele mai hidratante fructe. Și asta nu e tot!  Pepenele roșu este încărcat cu fibre și este extrem de sărac în calorii. Consumul de pepene roșu crește sațietatea și, de asemenea, reduce pofta de zahăr. Acest fruct de vară este, de asemenea, încărcat cu vitamina C, vitamina A, magneziu, potasiu și cu licopenul antioxidant, care te poate preveni de mai multe boli cronice.

 

2. Castraveții

Castravetele are proprietăți răcoritoare naturale care te pot hidrata în timpul verii și te protejează de supraîncălzire. Are un conținut scăzut de calorii și un conținut ridicat de fibre care te poate ajuta să te menții sătul pentru mai mult timp și să diminuezi pofta de alimente nesănătoase. În plus, acest fruct este, de asemenea, bogat în vitamina K, potasiu și magneziu, ceea ce poate îndeplini necesarul zilnic de nutrienți și vă poate susține pierderea în greutate.

 

3. Mango

Dieta de vară este incompletă fără a menționa regele fructelor, mango. Majoritatea oamenilor evită mango crezând că acest fruct galben îngrașă și este bogat în calorii. În schimb, mango conține compuși bioactivi și substanțe fitochimice care au potențialul de a suprima celulele adipoase și genele legate de grăsime. Acest lucru îl face excelent pentru consum în timpul pierderii în greutate. Puteți bea un shake de mango sau îl puteți savura ca pe un fruct.

4. Dovlecei

Îţi vine să crezi că dovleceii conţin doar 18 calorii la 100 de grame? Poţi să-i consumi cruzi, înăbuşiţi, în omlete, în salate, dar şi sub formă de supă sau mâncare, împreună cu alte legume. Conţin potasiu, acid folic şi destul de multă apă. Sunt şi o sursă bună de fibre, deci şi digestia va avea de câştigat. Ideal ar fi să-i pregăteşti în coajă pentru a păstra cât mai mult din calităţile nutritive.

 

5. Fasole verde

Fasolea verde este o legumă extrem de benefică şi utilă pentru scopul tău de a slăbi câteva kilograme. Are foarte puţine calorii, este bogată în fibre şi fier, şi poate fi consumată în multe feluri. În acest fel, nu te vei plictisi niciodată de gustul ei, potrivit timeofindia.com

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 16 iul, 17:13 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play