4 lucruri pe care să le faci în weekend pentru a-ți îmbunătăți sănătatea

activitate, foto unplash
Descriere foto: activitate, foto unplash

Nu lăsa cele două zile de la sfârșitul săptămânii să îți strice obiectivele pe care ți le-ai propus pentru a avea un stil de viață sănătos.

Cercetătorii de la Universitatea Cornell au arătat într-un studiu, că oamenii tind să  fie foarte  energici la început de săptămână, comparativ cu zilele de weekend. Vă prezentăm câteva recomandări care îi vor da weekendului o notă ”sănătoasă” și care vă vor ajuta să vă mențineți obiectivele intacte atunci când doriți să vă pastrați sănătatea la cote maxime.

Nu renunța la alarma de dimineață

Alarma de dimineață este un stres pentru mulți dintre noi, însă cercetătorii de la Universitatea Arizona-Tuscon au descoprit că discrepanța care apare în ceea ce privește ceasul nostru biologic și programul prelungit de somn pe care il avem în weekend, ne face per total să ne simțim mai obosiți și înevitabil, să avem o dispoziție mai proastă. 

Fă mișcare chiar și în weekend

Lipsa de mișcare este parțial de vină pentru acumularea de kilograme, care are loc în weekend. Este important să îți programezi antrenamentele la sală sau în aer liber, și în zilele de sâmbătă și duminică.

Ai voie să "trișezi" la o masa, nu tot weekendul!

Potrivit unei Statisticii citate de nbcnews.com, consumul de bacon, bere și cartofi prăjiți atinge cote alarmante între ziua de sâmbată și cea de duminică. Dacă  și tu crezi că  o lași mai ”moale” cu respectarea dietei timp de 2 zile, atunci este un bun plan de atac pentru a slăbi.  

Însă, ce spun medicii nutriționiști? 

Medicii nutriționiști nu spun că nu ar trebui să te bucuri de lucrurile care iti plac. Este important să incluzi o masă în care ”trișezi” chiar și atunci când ai o dietă sănătoasă. 

Socializează

Între obligațiile de la locul de muncă și obligațiile familiale din timpul săptămânii, este aproape imposibil să găsești timp pentru evenimentele personale. 

Nu este o noutate faptul că socializarea este benefică pentru sănătatea noastră mintală și pentru cea emoțională, dar este practic benefică pentru creier.

Un studiu publicat în "American Journal of Public Health" a aratat că persoanele care au avut o viață socială activă la 50 si la 60 de ani au avut un ritm mai lent în ceea ce privește declinul memoriei, comparativ cu cei care au stat mai mult izolați. 

 

Autorul articolului: Florentina Arcu | Dată: 06 oct, 16:23 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play