Unde se va organiza viitoarea ediţie a Eurovision dacă războiul din Ucraina continuă?

Data publicării:
Kalush Orchestra, foto Instagram
Descriere foto: Kalush Orchestra, foto Instagram

Postul public de televiziune spaniol RTVE s-a oferit ca Spania să găzduiască ediţia Eurovision 2023, în locul ţării câştigătoare, Ucraina, copleşită de invazia rusă, deşi preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a asigurat că ţara sa va organiza viitoarea ediţie a acestui concurs de muzică la Mariupol, relatează online ziarul spaniol La Vanguardia.

"Ceea ce s-a oferit este ca, în cazul în care Ucraina nu va putea găzdui concursul, noi să ne oferim ca sediu, însă obiectivul principal este de a ajuta această ţară cu tot ceea ce are nevoie", a declarat directoarea de comunicaţii a RTVE, María Eizaguirre.

Eizaguire a insistat că această decizie, de a se oferi drept sediu, a fost luată "în ultimele ore".

RTVE a infirmat totuşi zvonurile apărute în medii spaniole, potrivit cărora această propunere a fost lansată după un prim contact cu guvernul ucrainean.

Preşedintele Volodimir Zelensky a recurs la reţelele de socializare noaptea târziu pentru a asigura că ediţia din 2023 a Eurovision va avea loc în Ucraina.

''Pentru a treia oară în istoria sa. Şi, cred, nu ultima. Vom face tot posibilul să-i primim într-o zi pe participanţii şi invitaţii Eurovision în oraşul ucrainean Mariupol. Liber, paşnic, reconstruit!'', a adăugat el despre acest oraş-port din sudul ţării ocupat de trupele ruse şi distrus aproape în totalitate.

''Mulţumesc Kalush Orchestra pentru victoria sa şi tuturor celor care ne-au votat! Corul nostru victorios în lupta împotriva inamicului nu este departe. Slavă Ucrainei!'', a scris, de asemenea, şeful statului ucrainean.

Ucraina, reprezentată de Kalush Orchestra, a câştigat Eurovision 2022 cu piesa "Stefania", în urma finalei ce a avut loc în noaptea de sâmbătă spre duminică la Sala Pala Olimpico din Torino. Ucraina a primit 631 de puncte, notează Agerpres.

 

Ucraina va emite un timbru special pentru a marca victoria de la Eurovision 2022

 

Poşta din Ucraina intenţionează să lanseze cât de curând posibil o emisiune filatelică specială pentru a marca succesul reprezentanţilor ucraineni la ediţia din acest an a concursului Eurovision.

Trupa ucraineană Kalush Orchestra a devansat detaşat ceilalţi 24 de participanţi la competiţia Eurovision datorită numărului fără precedent de voturi primite din partea telespectatorilor din toată Europa.

Designul timbrului va fi stabilit de un comitet artistic, a anunţat duminică pe Facebook directorul Poştei ucrainene, Igor Smelianski, adăugând că speră ca procesul să se desfăşoare într-un ritm accelerat.

Oficialii ucraineni au promis că ţara lor va găzdui ediţia Eurovision de anul viitor în pofida conflictului în desfăşurare.

În prezent, Ucraina nu ar putea găzdui o astfel de competiţie, întrucât pe teritoriul ţării a fost decretată legea marţială, care nu permite desfăşurarea unor evenimente majore. Interdicţii de circulaţie pe timp de noapte sunt de asemenea în vigoare. Nu se întrevede încă sfârşitul conflictului armat cu Rusia.

Ultimii doi câştigători ai Eurovision din partea Ucrainei - cântăreţele Ruslana şi Jamala - au fost de asemenea omagiate prin câte o emisiune specială de timbre.

 

Recent, Poşta ucraineană a înregistrat un succes cu un timbru dedicat soldaţilor ucraineni de pe Insula Şerpilor din Marea Neagră, care au refuzat să se preda unei nave de război ruse.
Igor Smelianski a publicat o propunere de design a viitorului timbru, care conţine mesajul ''Help Mariupol - Help Azovstal'', un ecou al apelului lansat de solistul Oleg Psiuk sâmbătă seară pe scena concursului Eurovision desfăşurat în Torino.

 Solistul a declarat că trupa Kalush Orchestra intenţionează să vândă la licitaţie trofeul Eurovision şi să doneze suma încasată Ucrainei şi Forţelor Armate ale Ucrainei, notează Agerpres.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: International


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel