Un beneficiu MINUNE al consumului de ouă care te-ar putea surprinde. De ce este bine să îl incluzi în dieta ta

Oua, foto Unsplash/ David B Townsend
Descriere foto: Oua, foto Unsplash/ David B Townsend

Ouăle sunt un element de bază în majoritatea bucătăriilor din întreaga lume. Sunt unul dintre cele mai hrănitoare alimente de pe planetă și conțin proteine, carbohidrați și grăsimi pentru a te menține sătul pentru mai mult timp. 

Există o mulțime de beneficii pentru sănătate ale consumului de ouă, iar unele sunt mai cunoscute decât altele. Știați că consumul de ouă vă poate îmbunătăți reflexele? Potrivit Science Daily, ouăle conțin un aminoacid numit tirozină. Tirozina este transformată în mai multe substanțe importante în organism, inclusiv dopamină, adrenalină și noradrenalină, potrivit Healthline.


Dopamina ajută creierul cu anumite abilități motorii, în timp ce adrenalina și noradrenalina se ocupă de răspunsul de luptă sau de fugă atunci când suntem puși în situații stresante. Ambele substanțe sunt necesare pentru a avea reflexe bune. 


Un studiu din 2014 publicat în Neuropsychologia a constatat că tirozina favorizează timpul de răspuns și îmbunătățește controlul cognitiv, notează Science Direct. Acesta este un motiv destul de convingător pentru a adăuga ouăle la micul dejun, mai ales dacă te așteaptă un test important sau o ședință.


Există o mulțime de alte beneficii pentru sănătate ale consumului de ouă

Desigur, reflexele mai bune nu sunt singurul motiv pentru care ar trebui să încorporezi ouăle în dieta ta. Potrivit publicației Eat This, Not That!, ouăle au fost asociate cu pierderea de grăsime, niveluri mai scăzute de inflamație și o creștere a mușchilor slabi. Acestea îți pot stimula sistemul imunitar cu o doză mare de seleniu și îți pot crește nivelul de energie cu ajutorul conținutului de vitamina B12.

Vorbind de vitaminele B, ouăle conțin vitaminele B2 și B5, împreună cu B12. Toate aceste substanțe nutritive susțin sănătatea pielii, a părului și a ochilor, precum și buna funcționare a sistemului nervos și forța musculară.


Ouăle sunt considerate o proteină completă, ceea ce înseamnă că ele conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care corpul uman nu îi creează singur. De asemenea, sunt incredibil de dense în nutrienți, oferind proteine, grăsimi, carbohidrați, seleniu, fosfor, colină, antioxidanți și o varietate de alte vitamine în fiecare mușcătură. Ele îmbunătățesc chiar și colesterolul bun HDL.
 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 23 sep, 22:29 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play