Somnul, patru etape. Ce se întâmplă când dormi. De ce nu îți mai aduci aminte ce ai visat

Sursa foto: unsplash, autor We-Vibe Toys
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor We-Vibe Toys

Somnul este absolut necesar pentru funcționarea normală a organimului. Ce se întâmplă atunci când dormi.

Somnul este vital pentru sănătate. Când dormi, corpul tău trece printr-o serie de modificări care permit restul, care este vital pentru sănătatea ta generală. Somnul permite creierului și corpului să încetinească și să se angajeze în procese de recuperare, promovând performanțe fizice și mentale mai bune a doua zi și pe termen lung.

Atunci când nu dormi aceste procese fundamentale sunt scurtcircuitate, și afectează gândirea, concentrarea, nivelul de energie, și starea de spirit. Ca urmare, obținerea somnului de care aveți nevoie - șapte până la nouă ore pentru adulți și chiar mai mult pentru copii și adolescenți - este crucială.

Ceea ce se întâmplă în timpul somnului, inclusiv modul în care se desfășoară etape distincte ale somnului, demonstrează complexitatea somnului și importanța acestuia pentru bunăstarea noastră.

Cum se schimbă somnul în timpul nopții

În timpul unei perioade normale de somn există patru cicluri de somn. Fiecare ciclu de somn este format din patru etape individuale de somn. Cele patru etape ale somnului sunt împărțite în continuare în două categorii: mișcarea rapidă a ochilor (REM) și somnul non-REM.

Aceste categorii sunt importante deoarece ceea ce se întâmplă în timpul somnului REM este dramatic diferit de ceea ce se întâmplă în timpul etapelor non-REM. Primele trei etape ale somnului sunt compuse din activitate non-REM.

Etapa 1 este scurtă, reprezentând actul de deconectare și trecerea în somn.

În etapa 2 corpul și mintea încetinesc pe măsură ce adormiți. Este mai ușor să fii trezit în aceste prime două etape.

În etapa 3, cunoscută și sub numele de somn profund, corpul este în modul de recuperare, încetinind și mai mult. În același timp, activitatea generală a creierului încetinește și prezintă un model de poveste de impulsuri de activitate care se crede că ajută la prevenirea trezirilor nedorite.

A patra etapă este somnul REM. În timpul perioadelor REM, activitatea creierului se deconectează până la niveluri similare cu atunci când sunteți treaz - ceea ce explică de ce REM este asociat cu visele cele mai intense. În timp ce respirația și ritmul cardiac cresc în timpul somnului REM, majoritatea mușchilor sunt paralizați, ceea ce ne împiedică să acționăm în acele vise vii, arată Sleep Foundation.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 21 noi 2022, 18:51 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play