Șofranul, beneficii uimitoare împotriva depresiei și a sindromului metabolic

Sofran, foto Unsplash/ Mohammad Amiri
Descriere foto: Sofran, foto Unsplash/ Mohammad Amiri

Scorțișoara poate scădea glicemia, ghimbirul poate ameliora greața, iar usturoiul poate stimula sănătatea inimii. Dar cum rămâne cu șofranul? 

Nu este un element de bază pe multe dintre rafturile noastre de condimente, și din motive întemeiate. Potrivit NDTV Food, șofranul este în prezent cel mai scump condiment găsit în întreaga lume. 


Acest lucru se datorează în mare parte faptului că este considerat a fi o plantă care necesită multă muncă. Șofranul face parte din familia crinului și necesită ore întregi de culegere manuală meticuloasă și de manipulare atentă în timpul procesului de recoltare. Banii pe care îi plătiți s-ar putea să se datoreze muncii intensive, dar multiplele beneficii pentru sănătate ale șofranului ar putea să merite să faceți din el un condiment permanent în bucătăria dumneavoastră.

 

NDTV Food spune că acest condiment minune favorizează învățarea și păstrarea memoriei. Atât de mult încât, în unele țări precum Japonia, condimentul este încapsulat și folosit pentru a trata pierderea memoriei și boala Parkinson.

 

Beneficiile pot fi savurate de îndată ce începeți să experimentați în bucătărie

 

Pe lângă retenția memoriei și a învățării, Healthline precizează că acest condiment scump are antioxidanți puternici. Doi dintre cei mai notabili fiind crocina și crocetina. Acești compuși sunt cunoscuți pentru că favorizează pierderea în greutate, luptă împotriva depresiei și protejează celulele creierului împotriva deteriorării progresive. Și, la fel ca scorțișoara, șofranul poate reduce, eventual, nivelul de zahăr din sânge.

 

Antioxidanții din șofran au câteva beneficii impresionante pentru sănătate. De asemenea, Healthline atribuie condimentului faptul că are un efect de revigorare a libidoului, precum și de reducerea unor simptome ale sindromului premenstrual.

 

NDTV Food recomandă zdrobirea condimentului într-un pahar de șampanie sau într-o ceașcă de cafea pentru un impuls sănătos. În mod tradițional, a fost folosit și pentru a aromatiza orezul și se găsește de obicei în băutura indiană lassi pe bază de iaurt. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 05 iul, 22:22 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play