Semințele de susan, beneficii uimitoare pentru organism. De ce este bine să le consumi

 PublicDomainPictures , pixabay
Descriere foto: PublicDomainPictures , pixabay

Semințele de susan au multe beneficii potențiale pentru sănătate și sunt utilizate în medicina populară de mii de ani.

Semințele de susan sunt semințe mici, bogate în ulei, care cresc în păstăi pe planta Sesamum.Acestea pot proteja împotriva bolilor de inimă, diabetului și artritei, potrivit unor studii. Cu toate acestea, poate fi necesar să mâncați cantități semnificative - o mică mână pe zi - pentru a obține beneficii pentru sănătate.

Iată câteva dintre beneficiile semințelor de susan: 

Poate reduce colesterolul și trigliceridele Unele studii sugerează că consumul regulat de semințe de susan poate ajuta la scăderea colesterolului ridicat și a trigliceridelor - care sunt factori de risc pentru bolile de inimă. Cercetările indică faptul că consumul mai multor grăsimi polinesaturate și mononesaturate în raport cu grăsimile saturate poate ajuta la scăderea colesterolului și la reducerea riscului de boli de inimă. Mai mult decât atât, semințele de susan conțin două tipuri de compuși vegetali - lignani și fitosteroli - care pot avea, de asemenea, efecte de scădere a colesterolului.

Previne cancerul- nu numai că susanul conține fitat, un compus anti-cancer, dar și magneziul deține astfel de proprietăți. Studiile au arătat că tumorile canceroase colorectale au scazut cu 13% și riscul de cancer de colon cu 12% pentru fiecare 100mg de magneziu consumat.

Poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale -Tensiunea arterială ridicată este un factor major de risc pentru bolile de inimă și accident vascular cerebral. Semințele de susan au un conținut ridicat de magneziu, ceea ce poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, potrivit unui studiu. În plus, lignanii, vitamina E și alți antioxidanți din seminții de susan pot ajuta la prevenirea acumulării plăcilor în arterele, menținând tensiunea arterială sănătoasă.

Pentru oase puternice – calciul și zincul măresc densitatea osoasă și susțin sănătatea oaselor ca întreg. În plus, există o legatură între deficiența de zinc și osteoporoză.

Susține digestia și previne constipația – semințele de susan sunt bogate în fibre, faimoase pentru susținerea sistemului digestiv în buna funcționare, ca și colonul.

Amelioreaza artrita reumatoidă- cuprul regăsit în semințe este un mineral important pentru caracterul antiinflamator și antioxidant, reducând durerea și umflăturile specifice artritei. În plus, oferă putere vaselor de sânge, oaselor și încheieturilor.

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 23 noi, 00:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play