Școlile profesionale și certificatul de competență, schimbare majoră. Cîmpeanu: Elevii nu vor mai face niciun an suplimentar

Data publicării:
Sorin Cîmpeanu, foto DC News
Descriere foto: Sorin Cîmpeanu, foto DC News

Schimbare majoră pentru absolvenții de liceu!

Sorin Cîmpeanu a vorbit, la DC News,  despre schimbarea în ceea ce privește învățământul profesional și certificatul de competență profesională.

Ministrul Educației a declarat că nu va mai exista un an suplimentar de studiu pentru elevii care vor face învățământul profesional de 3 ani în noile licee profesionale. El a explicat că elevii nu vor mai pierde un an din viață: În loc de doi ani se va face doar unul singur, la fel ca toți ceilalți absolvenți de liceu. 

Toți cei care vor dori să urmeze această formă de învățământ vor avea șansa să își continue studiile până la finalul liceului și, de asemenea, vor putea să susțină examenul de bacalaureat prin care să își verifice competențele de bază. 

În prezent, un elev de la o școală profesională, care vrea să se înscrie la liceu, după ce termină școala profesională, trebuie să facă încă 2 ani de studiu la liceu, pe lângă cei 3 ai școlii profesionale.

„Haideți să vorbim despre învățământul profesional. Ridicăm școala profesională la nivel de liceu tehnic și profesional. Acest lucru înseamnă că atunci când un părinte își va trimite copilul într-o școală profesională, care acum se va numi liceu profesional, nu va mai avea acea constrângere de care s-a lovit până acum: faci trei ani și dacă peste 2-3-4-5-6-7 ani vrea elevul să se întoarcă, mai trebuie să facă încă doi: trei ani în școala profesională, plus încă doi pentru a susține bacalaureatul. Sunt cinci ani. Dacă îl trimite la liceu, elevul face patru ani și nu pierde un an din viață”, a spus Sorin Cîmpeanu, în emisiunea de la DC News.

 

Citește continuarea pe DC News



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Categorie: Social


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel