Scandalul interviului cu prinţesa Diana: BBC va plăti despăgubiri ''substanţiale'' bonei prinţilor William şi Harry

Sursa foto: Prințesa Daiana, captură YouTube
Descriere foto: Sursa foto: Prințesa Daiana, captură YouTube

British Broadcasting Corporation (BBC) a acceptat joi să plătească despăgubiri "substanţiale" fostei bone a prinţilor William şi Harry, după ce a fost ţinta unor informaţii "false şi maliţioase" ce au fost folosite pentru a obţine controversatul interviu pentru emisiunea Panorama, luat în 1995 de Martin Bashir prinţesei Diana

Alexandra Pettifer, cunoscută înainte de căsătoria sa cu Charles Pettifer din 1999 sub numele Tiggy Legge-Bourke, a apărut în faţa Înaltei Curţi de la Londra pentru a primi scuzele publice formulate de BBC cu privire la acuzaţiile "fabricate" că ar fi avut o aventură cu prinţul Charles, în timp ce lucra ca asistentă personală a acestuia în 1995.

Avocata ei, Louise Prince, a declarat în faţa instanţei că aceste acuzaţii i-au provocat clientei sale "consecinţe personale grave".

Pe lângă acuzaţiile cu privire la presupusa aventură, instanţa a aflat şi că Legge-Bourke a mai fost acuzată că ar fi rămas însărcinată cu prinţul Charles şi ar fi apelat la avort.

Avocata a precizat că Legge-Bourke nu a cunoscut timp de 25 de ani sursa acestor acuzaţii, dar că este acum probabil că "aceste acuzaţii false şi maliţioase au apărut ca rezultat şi în contextul în care realizatorii emisiunii Panorama de la BBC încercau să obţină un interviu exclusiv cu Diana, prinţesa de Wales".

Instanţa a aflat joi că Investigaţia Dyson, comandată chiar de către BBC, a făcut "un pic de lumină" cu privire la modul în care a fost obţinut acel interviu.

Avocata fostei bone a copiilor prinţesei Diana a precizat că acuzaţiile "complet nefondate au părut să exploateze nişte speculaţii false publicate anterior de presă" despre o aventură consumată între prinţul Charles şi Legge-Bourke.

"După ce Diana, prinţesă de Wales, a aflat despre aceste acuzaţii spre sfârşitul anului 1995, ea s-a supărat pe reclamantă fără o justificare aparentă", a adăugat avocata, explicând că clienta sa "consideră că BBC este de vină pentru impactul puternic pe care l-au avut aceste acuzaţii false şi maliţioase".

"Dacă BBC nu ar fi comis această eroare, reclamanta şi familia ei ar fi fost ferite de 25 de ani de minciuni, suspiciuni şi supărări", a comentat avocata.

După audiere, directorul general al BBC, Tim Davie a anunţat că acel program "nu va mai fi difuzat vreodată" de către BBC şi nici nu va fi oferită licenţa pentru a putea fi difuzat de alte organisme media. El le-a cerut scuze lui Legge-Bourke, prinţilor Charles, William şi Harry pentru modul în care Diana a fost "înşelată".

La audierile de joi, judecătorul Justice Nicklin a aflat că în septembrie 1995 fratelui Dianei, Charles Spencer, i s-a spus că Charles este îndrăgostit de Legge-Bourke şi că ar fi plecat împreună, în secret, într-o vacanţă.

Instanţa a mai aflat şi că în octombrie 1995 BBC se afla într-un "stadiu critic" al negocierilor cu Diana pentru apariţia ei în cadrul emisiunii BBC Panorama, şi că în aceeaşi perioadă prinţesa ar fi discutat cu avocatul ei despre presupusul avort pe care l-ar fi avut Legge-Bourke.

"În octombrie 1995, Diana, prinţesă de Wales, a scris despre acuzaţii temându-se că ar putea cădea victimă unui accident pentru ca Alteţa Sa Prinţul de Wales să se poată căsători cu reclamanta (Legge-Bourke)", conform avocatei.

În decembrie 1995 Diana a confruntat-o public pe Legge-Bourke acuzând-o că ar fi făcut un avort, înainte de a i se confesa unui angajat senior al Casei Regale că a intrat în posesia unei scrisori medicale care confirma faptul că avortul s-a produs.

"Cum acuzaţiile cu privire la avort s-au dovedit complet false, orice astfel de scrisoare nu putea fi decât un fals. Clienta mea a fost extrem de supărată şi de confuză cu privire la aceste evenimente", a comentat avocata Prince. "Ea a simţit nevoia să le demonstreze tuturor că acuzaţiile erau complet mincinoase prin dezvăluirea unor chestiuni foarte sensibile, inclusiv informaţii medicale personale. Din nefericire, Diana, prinţesă de Wales nu a putut fi convinsă, nici chiar când au fost prezentate dovezi incontestabile", a adăugat avocata.

Avocata a reamintit că aceste acuzaţii la adresa clientei sale au fost prezentate în repetate rânduri de presă timp de 25 de ani.

Avocatul Jonathan Scherbel-Ball, care a reprezentat BBC în instanţă, a precizat că instituţia media "regretă problemele serioase şi prelungite pe care le-a provocat reclamantei" precum şi greşelile comise, notează Agerpres.

"BBC acceptă că acuzaţiile aduse reclamantei au fost complet nefondate, că nu ar fi trebuit formulate vreodată şi că BBC nu a investigat în mod adecvat circumstanţele în care a fost obţinut interviul cu prinţesa Diana de Wales pentru emisiunea Panorama. Dacă ar fi făcut acest lucru, BBC recunoaşte că aceste acuzaţii false ar fi putut fi respinse mult mai devreme şi că ar fi provocat mai puţin rău reclamantei şi familiei sale de-a lungul anilor", conform lui Jonathan Scherbel-Ball.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 21 iul 2022, 15:52 | Categorie: International
Get it on App Store Get it on Google Play