Patrick Quinn, inițiatorul "Ice Bucket Challenge", a murit la vârsta de 37 de ani

Data publicării:
Unsplash.com
Descriere foto: Unsplash.com

Americanul Patrick Quinn, care a contribuit la succesul mondial al campaniei "Ice Bucket Challenge" (provocarea găleţii cu gheaţă) creată cu scopul de a mediatiza lupta împotriva sclerozei laterale amiotrofice (SLA).

Scleroza laterală amiotrofică (SLA) este o boală neurodegenerativă, a murit duminică la vârsta de 37 de ani, la şapte ani după ce a fost diagnosticat cu această maladie, au anunţat susţinătorii săi pe Twitter.

Quinn, care s-a născut şi a crescut în Yonkers, New York, a fost cofondator al campaniei care a strâns peste 220 de milioane de dolari pentru cercetarea medicală a sclerozei laterale amiotrofice, cunoscută şi ca boala Charcot sau boala Lou Gehrig, a anunţat pagina sa de Facebook.

El a fost diagnosticat cu SLA pe 8 martie 2013, potrivit aceleiaşi surse.

"Cu mare tristeţe anunţăm decesul lui Patrick în această dimineaţă (duminică)", au afirmat susţinătorii săi pe Twitter. "Ne vom aminti întotdeauna de el pentru inspiraţia şi curajul său în lupta neobosită împotriva SLA", au mai spus ei.

Quinn nu a lansat chiar el campania "Ice Bucket Challenge", care a devenit virală pe reţelele sociale în 2014, însă împreună cu familia şi prietenii săi a contribuit la transformarea acesteia într-un fenomen global.

Numeroase celebrităţi şi oameni obişnuiţi au postat pe reţelele sociale înregistrări video şi fotografii în timp ce îşi turnau câte o găleată cu gheaţă pe cap, provocându-i şi pe alţii să facă acelaşi lucru în timp ce făceau apel la donaţii pentru cercetările în domeniul SLA, notează Agerpres. 

 

Multe vedete, personalităţi şi echipe întregi de sportivi au luat parte la provocare, între care Tom Cruise, Steven Spielberg, Bill Gates şi fostul preşedinte american George W. Bush.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: International


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel