"Păpăm prea mult, sportul național este mâncatul". Grămescu: Mai bine înjurați-mă pe mine, dar slăbiți! Dacă un om are 10 kg în plus, coloana duce 40

Sursa foto: unsplash, autor Towfiqu barbhuiya
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Towfiqu barbhuiya

Medicul Ovidiu Grămescu a tras un semnal de alarmă în ceea ce privește obiceiul greșit al românilor. Iată 8 sfaturi pentru a reduce porțiile de mâncare fără să-ți fie foame.

"Mă iau de pacienții supraponderali și le spun că nu e bine.

Sunt studii făcute! Un kilogram în plus la greutate, în ceea ce privește supra-sarcina coloanei, se multiplică cu patru.

Dacă un om are 10 kg în plus, coloana duce 40 de kg în plus. La 20 de ani duce coloana, la 30 de ani duce coloana, dar apoi cedează. Vin oameni de 130 - 140 de kilograme și le spun: mai bine înjurați-mă pe mine, dar slăbiți. Le spun: ce dată e azi? 24 august! 24 septembrie 3 kg jos, 24 octombrie alte kilograme date jos.

Oamenii trebuie să nu mai pape mult. Asta e problema, papă prea mult. În ziua de azi, sportul național este mâncatul.

Nu pot toți să meargă la înot sau la sport, dar mâncarea poți să o mai lași. În loc de 20 - 30 de linguri, mănânci doar 3", a declarat Ovidiu Grămescu, medic neurochirurg, în exclusivitate pentru DC Medical.

8 sfaturi pentru a reduce porțiile de mâncare fără să-ți fie foame

Să mănânci mai puține calorii nu trebuie să însemne să te simți flămând. Încercați să vă măriți porțiile cu legume, să mâncați mai multe proteine sau să vă păcăliți mintea folosind farfurii mai mici.

Aceste 8 sfaturi simple vă pot ajuta să controlați porțiile de mâncare fără a vă simți foame.

1. Faceți ca cel puțin jumătate din farfurie să fie vegetală

Legumele au o mulțime de apă și fibre de umplere, dar nu multe calorii.

Prin înlocuirea a jumătate din amidonul sau proteinele mesei tale cu legume fără amidon, poți mânca același volum de mâncare și totuși să tai din totalul caloriilor.

Cercetările au arătat că o cantitate de alimente pe care o consumați este un factor care influențează senzația de sațietate. Într-un studiu, participanților li s-a dat fiecăruia aceeași cantitate de paste, dar alături de cantități diferite de legume.

Participanții au mâncat cantități similare de alimente indiferent de cantitatea de legume pe care o primeau, ceea ce înseamnă că cei care aveau cea mai mare proporție de legume au mâncat cele mai puține calorii fără să știe.

Puteți aplica același concept atunci când preparați mâncăruri mixte. Nu trebuie decât să adăugați mai multe legume în rețetele preferate pentru a le face mai sărace în calorii și mai bogate în nutrienți.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 03 sep 2022, 14:45 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play