Pământul este mult mai aproape de gaura neagră a galaxiei noastre. Ce spun cercetătorii

Data publicării:
Quimono, foto pixaby
Descriere foto: Quimono, foto pixaby

Cercetătorii au descoperit că Pământul nu mai este la distanța lăsată de la ultima verificare

Potrivit sciencealert, poziția Sistemului Solar nu este acolo unde credeam cu toții că este. Nu numai că este aproapte de centrul galactic, acesta este și mai aproape de gaura supermasivă.

Însă cercetătorii spun că acest lucru nu este îngrijorător și că nu suntem în pericol. De pildă, harta noastră a Căii Lactee a fost justificată, identificând mai exact unde ne-am aflat în tot acest timp.

Un sondaj  demonstrează cât de dificil este cartografierea unei galaxii în trei dimensiuni din interorul acestora.

Dacă luăm în calcul sondajul, observăm poziția centrului galactic  a artă în următorul fel:

În 1985, Uniunea Astronomică Internațională a definit distanța până la centrul galactic ca fiind 27.700 de ani lumină. Anul trecut, colaborarea GRAVITY a recalculat-o și a găsit-o mai aproape, la doar 26.673 de ani lumină distanță .

Măsurătorile bazate pe VERA îl apropie încă de o distanță de doar 25.800 de ani lumină. Și viteza orbitală a sistemului solar este, de asemenea, mai rapidă - 227 kilometri (141 mile) pe secundă, mai degrabă decât viteza oficială de 220 kilometri (137 mile) pe secundă.

Această schimbare poate să nu pară prea mult, dar ar putea avea un impact asupra modului în care măsurăm și interpretăm activitatea din centrul galactic - în cele din urmă, cercetătorii speră  la o imagine mai exactă a interacțiunilor complexe din jurul Sgr A *.

Între timp, colaborarea VERA continuă. Nu numai că continuă să facă observații ale obiectelor din Calea Lactee, ci se alătură unui proiect și mai mare, Rețeaua VLBI din Asia de Est . Împreună, astronomii speră, telescoapele implicate în acest proiect ar putea oferi măsurători de o precizie fără precedent.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News