Obiceiurile banale care te fac obosit permanent: trebuie să renunți la ele imediat

Foto Unsplash/ Abbie Bernet
Descriere foto: Foto Unsplash/ Abbie Bernet

Unele obiceiuri de viață aparent inofensive pot fi, de fapt, adevărate motive de oboseală. Totul, însă, are legătură cu vârsta.

Adevărul este că, pe măsură ce înaintăm în vârstă, toți devenim mai obosiți. Face parte din procesul de îmbătrânire: pierdem mitocondriile (motoare producătoare de energie în celule) și producem mai puțin adenozin trifosfat (ATP) - molecula care furnizează energie celulelor din corpul nostru. Alte cauze ale oboselii, cum ar fi efectele secundare ale medicamentelor sau bolile cronice, depresia sau bolile de inimă, pot crește senzația de oboseală sau lentoarea.

Dar factorii legați de vârstă și boli nu sunt singurele elemente care ne drenează energia. Obiceiurile de viață pot fi de vină pentru o parte din oboseala zilnică. Următorii zapperi energetici sunt vinovați obișnuiți pe care îi puteți schimba.

 

Inactivitatea

În mod natural pierdem masa musculară pe măsură ce îmbătrânim. Dacă aveți o masă musculară mai mică, aveți mai puține mitocondrii și o producție mai mică de ATP. Fiind sedentar, problema apare prin slăbirea și micșorarea mușchilor și determinarea utilizării ineficiente a energiei.

Activitatea fizică întărește mușchii, îi ajută să devină mai eficienți și să conserve ATP și crește producția de substanțe chimice cerebrale producătoare de energie. Nu vă lăsați intimidat de recomandarea de 30 de minute pe zi, cel puțin cinci zile pe săptămână, de exerciții de intensitate moderată. Cele 30 de minute pot fi distribuite în mai multe perioade mai scurte. Și nu este nevoie să transpirați. Orice exercițiu pe care îl puteți face vă va ajuta. Poate fi simplu, cum ar fi urcarea scărilor sau mersul pe jos mai departe, într-o parcare.

 

Citește continuarea pe DCMedical. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 06 sep, 16:09 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play