Obiceiuri alimentare sănătoase pentru sărbători. Sfatul dieteticieniilor

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Este posibil să vă bucurați de tot ceea ce are de oferit sezonul sărbătorilor și să rămâneți sănătoși în timpul acestui proces. Totul constă în stabilirea unor obiceiuri alimentare sănătoase în timpul sărbătorilor, care vă vor lăsa să vă simțiți satisfăcuți și bine în corpul vostru - în loc să vă lăsați pradă excesului și să vă simțiți rău.

Iată câteva obiceiuri alimentare sănătoase pe care le puteți urma în acest moment, care vă vor menține să vă simțiți cel mai bine în timp ce vă bucurați de toate deliciile pe care le aduc sărbătorile.

1.Concentrați-vă asupra aspectelor pozitive

 

În loc să vă concentrați pe un discurs negativ, cum ar fi încercarea de a "evita" anumite alimente, găsiți modalități pozitive de abordare a meselor, care vă vor face să vă simțiți sănătoși în același timp.

"Gândiți-vă la ceea ce puteți adăuga la planul dvs. alimentar, spre deosebire de ceea ce ar trebui să eliminați", spune Lisa Young, PhD, RDN, autoarea Finally Full, Finally Slim și membră a consiliului nostru de experți medicali. "De exemplu, fiind pozitiv și concentrându-vă pe adăugarea mai multor produse mai sănătoase, s-ar putea să nu mai doriți nici măcar mâncarea nesănătoasă."

 

2. Trăiți după regula 80/20

 

În loc să spui că nu poți mânca ceva, de ce să nu-l integrezi într-un plan de alimentație holistică cu care să te simți bine?

"Toată lumea merită să se răsfețe cu bunătățile preferate de sărbători, cheia este ca răsfățul să nu devină un mod de viață pentru următoarele două luni", spune Amy Goodson, MS, RD, CSSD, LD, autoarea cărții The Sports Nutrition Playbook și membră a consiliului nostru de experți medicali. "Regula 80/20 vă poate ajuta să păstrați un anumit echilibru în rutina de vacanță, bucurându-vă în același timp de ceea ce vă place. Scopul este să vă umpleți cu alimente bogate în nutrienți 80% din timp. Acest lucru include carbohidrați cu conținut ridicat de fibre, proteine slabe, grăsimi sănătoase, lactate, fructe și legume. Și nu uitați de rutina de exerciții fizice, de asemenea! Apoi, 20% din timp răsfățați-vă cu acele alimente confortabile și deserturi satisfăcătoare care apar doar o dată pe an. Dacă în majoritatea timpului vă alimentați corpul cu alimente bogate în nutrienți, este posibil ca cei 20% să nu aibă un efect atât de mare."

 

3. Adăugați fibre și proteine

"Una dintre cele mai bune modalități de a vă putea bucura de bunătățile sezonului de sărbători fără a exagera este să vă asigurați că mesele și gustările conțin o sursă bună atât de fibre, cât și de proteine, pentru a vă simți satisfăcuți", spun experții medicali Tammy Lakatos Shames, RDN, CDN, CFT, și Lyssie Lakatos, RDN, CDN, CFT, cunoscute și sub numele de Gemenii Nutriției. "În acest fel, nu veți fi la fel de predispus să mâncați în exces și va fi mai ușor să țineți porțiile sub control atunci când vă veți bucura de bunătăți de sărbători care nu sunt atât de sănătoase."

"Nu subestimați niciodată puterea legumelor tăiate în bucăți, a biscuiților din grâu integral și a sosurilor bogate în fibre", spune Kim Rose, RD de la Lose It! "Nu numai că aceste alimente specifice conțin vitamine și minerale, dar aceste alimente sunt pline de fibre. Fibrele te pot ajuta să rămâi sătul pentru o perioadă mai lungă de timp. De asemenea, vă poate reduce pofta de mâncare, ceea ce reduce și aportul de calorii."

"Recomandăm fisticul ca gustare, deoarece este un aliment crocant, cu senzație de răsfăț, care este o sursă bună de fibre, proteine vegetale complete (care oferă toți cei nouă aminoacizi esențiali) și grăsimi nesaturate "bune", pentru un trio de nutrienți care vă pot ajuta să vă mențineți sătul mai mult timp", spun The Nutrition Twins.

 

4. Hidratați-vă!

Să bei apă pe parcursul zilei poate fi de ajutor pentru a-ți menține corpul hidratat și sănătos atunci când iei decizii cu privire la ce să pui în farfurie, potrivit eatthis.com

"Știați că o mulțime de oameni tind să confunde setea cu foamea?", întreabă Rose. "Când se întâmplă acest lucru, este obișnuit să apuci o porție în plus de umplutură sau prăjituri. Și dacă nu ești atent, toate aceste calorii se pot aduna. În schimb, încercați să beți o sticlă de apă înainte de a mânca ceva."

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 05 noi, 22:25 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play