Melodiile lui Taylor Swift dispar de pe TikTok. Vor fi retrase de pe platformă inclusiv piese ale artiștilor Drake și Olivia Rodrigo

Data publicării:
Taylor Swift, foto instagram
Descriere foto: Taylor Swift, foto instagram

Melodiile lui Taylor Swift, Drake și Olivia Rodrigo nu se vor mai auzi pe TikTok până la sfârșitul zilei de miercuri, dacă gigantul social media nu va ajunge la un acord cu Universal Music Group.

Cei aproximativ 1,5 miliarde de utilizatori lunari ai TikTok își pot îmbogăți videoclipurile cu muzică din cataloagele principalelor case de discuri, ceea ce îl face o parte importantă a ecosistemului muzical modern.

Dar UMG a declarat miercuri dimineață, printr-un comunicat, că își va retrage piesele din cauza lipsei de compensații pentru artiști și compozitori.

„TikTok a propus să plătească artiștii și compozitorii noștri la doar o fracțiune din rata pe care o plătesc marile platforme sociale situate în mod similar”, a spus UMG, potrivit NBC News.

TikTok, deținută de compania chineză Bytedance, a reacționat miercuri dimineață cu propriul răspuns dur, acuzând compania muzicală că pune „propria lăcomie mai presus de interesele artiștilor și compozitorilor”.

UMG a spus că TikTok reprezintă doar 1% din veniturile sale din publicitate – în ciuda faptului că artiștii săi reprezintau anul trecut 8 din 10 dintre cele mai populare trupe și cântăreți de pe platformă. Aproximativ 60% dintre videoclipurile TikTok includ muzică.

UMG, deținută de o companie olandeză-americană, care nu are nicio relație cu NBC Universal, compania-mamă a NBC News, este una dintre așa-numitele companii muzicale globale „Big Three”. Printre artiștii săi licențiați se numără The Beatles, Elton John, Bob Dylan, U2, Ariana Grande, SZA, Billie Eilish, Adele, Coldplay și mulți alții.

Te-ar putea interesa și: Taylor Swift a fost desemnată „Personalitatea Anului 2023” de revista Time: „Sunt mai fericită ca niciodată”

Într-o scrisoare deschisă adresată artiștilor săi, UMG a spus: „În cele din urmă, TikTok încearcă să construiască o afacere bazată pe muzică, fără a plăti valoarea justă pentru melodii”.

UMG a adăugat că este îngrijorată de creșterea instrumentelor de inteligență artificială utilizate în videoclipurile TikTok și de efectul acestora asupra proprietății intelectuale, plângându-se totodată de cantitatea de conținut care încalcă drepturile de autor, precum și de „un val de discurs instigator la ură, bigotism și hărțuire”.

„Pe măsură ce negocierile noastre au continuat, TikTok a încercat să ne facă să acceptăm o tranzacție care valorează mai puțin decât tranzacția anterioară, mult mai mică decât valoarea justă de piață și care nu reflectă creșterea lor exponențială”.

UMG susține, de asemenea, că TikTok a încercat să intimideze „eliminând în mod selectiv muzica unora dintre artiștii noștri în curs de dezvoltare”, păstrând în același timp „stelele globale care conduc publicul”.

TikTok nu a răspuns în mod specific la aceasta sau la alte acuzații ale UMG, dar a acuzat compania de „narațiune și retorică falsă” și a subliniat că a reușit să semneze contracte cu alte case de discuri mari.

TikTok a mai subliniat că a reușit să semneze contracte cu alte case de discuri importante.

Anul trecut, compania a semnat un contract de licență pentru muzică cu Warner Music Group.

„Adevărul este că au ales să renunțe la sprijinul puternic al unei platforme cu mai bine de un miliard de utilizatori care servește drept vehicul gratuit de promovare și descoperire pentru talentul lor", a declarat TikTok.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Valentina Miu | Categorie: International


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel