Mai mulți acizi grași reduc riscul de deces. Ce să mâncați

Beneficiile nucilor, sursa pixabay/ autor Lubos Houska
Descriere foto: Beneficiile nucilor, sursa pixabay/ autor Lubos Houska

Cercetările arată că un aport alimentar de acid alfa-linoleic – găsit în nuci, semințe de in, ulei de rapiță, soia - poate scădea riscul de mortalitate.

Oamenii de știință susțin, în baza unui studiu, că aportul de acid alfa-linolenic (ALA) - care este un acid gras omega-3 de care organismul are nevoie - poate reduce riscul de mortalitate. ALA este principalul acid gras omega-3 care provine din surse vegetale. 

Potrivit American Heart Association, acizii grași omega-3 provin din surse de grăsimi polinesaturate: inclusiv uleiuri pe bază de plante, nuci și semințe, ulei de rapiță, nuci, semințe de in. 

Cercetătorii au inclus 41 de studii diferite în analiza lor. S-a analizat asocierea de risc între ALA și deces - mortalitatea prin toate cauzele, mortalitatea prin boli cardiovasculare, mortalitatea prin boli coronariene și mortalitatea prin cancer. Cercetătorii au analizat atât aportul alimentar pentru ALA, cât și nivelul de ALA din sânge. În analiza rezultatelor studiului, cercetătorii au analizat și niveurile de acid alfa-linoleic din sânge, ser și țesut adipos, dar și doză-răspuns între aportul de ALA și riscul de mortalitate.

 

Citește continuarea articolului pe DCMEDICAL. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 21 oct, 17:11 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play