Dieta antiinflamatoare. Lista alimentelor permise și a celor interzise

Sursa foto: unsplash, autor Farhad Ibrahimzade
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Farhad Ibrahimzade

Află în articol mai multe informații despre dieta antiinflamatoare.

Inflamația apare cu multe afecțiuni de sănătate, iar unele alimente par să o agraveze. Consumul de alimente mai puțin procesate, evitarea alcoolului și a cărnii roșii și consumul mai multor alimente pe bază de plante poate ajuta la gestionarea inflamației, scrie Medical News Today.

Cu toate acestea, unii oameni au o afecțiune medicală în care sistemul imunitar nu funcționează așa cum ar trebui. Această defecțiune poate duce la inflamație la nivel scăzut persistent sau recurent. Inflamația cronică apare cu diferite boli, cum ar fi psoriazisul, artrita reumatoidă și astmul. Există dovezi că alegerile dietetice pot ajuta la gestionarea simptomelor.

O dietă antiinflamatoare prevede consumul de fructe și legume, alimentele care conțin acizi grași omega-3, cerealele integrale, proteine slabe, grăsimi sănătoase și condimente. Dieta descurajează sau limitează consumul de alimente procesate, carne roșie și alcool.

Dieta antiinflamatoare nu este un regim specific, ci mai degrabă un stil de alimentație. Dieta mediteraneană și dieta DASH sunt exemple de diete antiinflamatoare.

Ce este o dietă antiinflamatoare?

Unele alimente conțin ingrediente care pot declanșa sau agrava inflamația. Alimentele zaharoase sau procesate pot face acest lucru, în timp ce alimentele proaspete, integrale, sunt mai puțin probabil să aibă acest efect.

O dietă antiinflamatoare se concentrează pe fructe și legume proaspete. Multe alimente pe bază de plante sunt surse bune de antioxidanți. Cu toate acestea, unele alimente pot declanșa formarea de radicali liberi. Exemplele includ alimente pe care oamenii le prăjesc în ulei de gătit încălzit în mod repetat.

Antioxidanții dietetici sunt molecule din alimente care ajută la eliminarea radicalilor liberi din organism. Radicalii liberi sunt produse secundare naturale ale unor procese corporale, inclusiv metabolismul. Cu toate acestea, factorii externi, precum stresul și fumatul, pot crește numărul de radicali liberi din organism.

Citește continuarea pe DC NEWS



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 04 ian 2023, 14:31 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play