Ce se întâmpla dacă dormi dezbrăcat. 6 beneficii nebănuite

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay/ autor Dieter Robbins
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay/ autor Dieter Robbins

Dormitul complet dezbrăcat vine de fapt cu câteva beneficii majore pentru sănătate.

Există o mulțime de motive pentru a vă face un obicei din a dormi complet dezbrăcat.

Iată 6  beneficii pentru sănătate ale somnului în pielea goală de care să vă bucurați:

1. Dormitul dezbrăcat te ajută să dormi mai bine

Dormitul îmbrăcat te poate împiedica  să îți fie prea cald sau prea frig, deoarece temperatura corpului tău scade pe măsură ce adormi, pentru a-ți ajuta somnul. În plus, faptul că renunți la haine îți asigură o noapte de odihnă mai confortabilă, ceea ce duce la o zi mai bună.

2. Dormitul dezbrăcat ajută la curățarea mai rapidă a pielii tale

La rândul său, s-a demonstrat că obținerea unui somn de mai bună calitate ajută rănile pielii să se vindece mai repede. Așadar, a dormi dezbrăcat înseamnă un somn mai bun, ceea ce înseamnă o piele mai sănătoasă.

3. Dormitul dezbrăcat te face să te simți mai puțin stresat

Dormitul dezbrăcat ajută la reglarea cortizolului, hormonul responsabil de stres, deoarece corpul tău rămâne mai răcoros decât atunci când este îmbrăcat. Cortizolul se poate instala atunci când corpul se încălzește prea mult, așa că păstrarea răcoarei și în pielea goală înseamnă o tensiune arterială mai mică, mai puțin colesterol și mai puțin stres și anxietate în general.

4. Dormitul dezbrăcat poate preveni insomnia

Stresul și anxietatea sunt factori cunoscuți care contribuie la insomnie. Așa că, revenind la acel hormon , cortizolul, păstrarea corpului răcoros și mai puțin stresat înseamnă că vei fi mai puțin predispus să suferi de insomnie acută sau cronică, potrivit yourtango.com

 

5. Dormitul dezbrăcat  poate preveni creșterea în greutate și obezitatea


Cortizolul este într-adevăr un hormon înșelător. În timp ce face o mulțime de lucruri minunate - cum ar fi reducerea inflamației, reglarea tensiunii arteriale și creșterea energiei pentru a putea face față stresului - poate duce la pofte alimentare nesănătoase și la creșterea în greutate atunci când nivelurile devin prea ridicate. Cercetătorii au descoperit că a dormi în mod regulat mai puțin de cinci ore de somn în fiecare noapte "este asociat în mod semnificativ cu creșterea în greutate și obezitatea atât la adulții de sex masculin, cât și la cei de sex feminin".

Obținerea unui somn de o calitate mai bună și menținerea nivelului de coritzol la un nivel scăzut prin dormitul dezbrăcat poate fi, prin urmare, utilă în prevenirea creșterii în greutate și a obezității.

6. Dormitul în pielea goală reduce riscul de infecții vaginale


Vaginul și zonele înconjurătoare ale anatomiei feminine există într-un climat foarte asemănător cu cel al unei păduri tropicale. Ținându-l constant acoperit este un teren perfect pentru infecțiile bacteriene , spune Dr. Laura Bennett-Cook.

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 08 iul, 11:22 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play