De ce dau românii cu pocnitori şi petarde. Sociologul Alfred Bulai, explicaţie la care nu te-ai fi aşteptat. Legătură cu copilăria

Data publicării:
Foto Freepik
Descriere foto: Foto Freepik

Este perioada Revelionului, astfel că pe străzi răsună pocnitorile, petardele şi artificiile. Iar noaptea de Revelion se anunţă una... zgomotoasă! 

"Să ne mutăm pe întrebarea fundamentală. Va fi sau nu va fi cel mai mare foc de artificii în acest an? Depăşim recordul anului trecut? Eu nu înţeleg de ce lumea îşi cheltuie banii privaţi, personali, ca să dea cu artificii, că oricum mai face şi primăria, mai trage şi o formaţie cu artificii", a punctat Val Vâlcu la Nod în Papură. 

"Vor fi artificii, evident, pentru că acum sunt mulţi care jinduiesc la războiul din Ucraina. Este o foame pentru spectacol pe care să îl faci tu şi să epatezi, pentru că de fapt, între localnici este o competiţie, care are artificul mai mare, mai vesel, mai colorat. O demenţă absolută! Nu mai zic că sunt pericole mari, siguranţa este zero la ele. Se întâmplă accidente în fiecare an, chiar dacă nu foarte grave. Partea amuzantă este că ele se vând fără mari probleme, că nu am observat să aibă cineva probleme la asta. 

A fost un singur an când a fost multă exigenţă, acum câţiva ani, tocmai pentru că a fost un festival de am zis că suntem în Kosovo, zici că anticipau războiul din Ucraina. S-au dat amenzi multe atunci!", a replicat Alfred Bulai. 

"Hai să zicem că artificiile sunt frumoase, colorate, moare vecinul de invidie, ai steluţele mai late, mai sus pe cer. Dar pocnitorile? Pocnesc de la 1 decembrie", a mai spus Val Vâlcu. 

"Şi ăştia cu reclamele au început de prin noiembrie, cu Moş Crăciun, etc. Trăim într-o societate în care sărbătoarea se extinde până facem profit. E o televiziune care dă numai filme de Crăciun unul după altul, nici nu ştiam că s-au făcut atâtea", arată sociologul. 

Citește continuarea pe DC News



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Spectacola | Categorie: Lifestyle


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel