Dan Negru, fotografii realizate la mare, la 50 de ani distanță: „Mamaia nu e despre roabele de șampanie sau despre pițipoance”

Data publicării:

Dan Negru a scos din arhiva personală o fotografie realizată în urmă cu 50 de ani, de pe litoralul românesc.

Dan Negru este una dintre cele mai active vedete pe rețelele de socializare. Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că acesta spune mereu lucrurilor pe nume, indiferent de situație sau de eveniment. Asta s-a și întâmplat și acum, când celebrul prezentator a dezvăluit ce înseamnă marea pentru el. Nu este despre șampanie scumpă, spune el, chiar dacă asta se promovează acum peste tot, este despre amintiri și persoane dragi. În acest sens, Dan Negru a dezvăluit două fotografii realizate la 50 de ani distanță, de pe litoralul românesc. 

„Prima fotografie mi-a făcut-o tata în 1973. A doua mi-a făcut-o Bogdan, băiatul meu, azi.
Ambele la Mamaia. Până la urmă, marea e despre amintiri.
Pentru mine, Mamaia nu e despre roabele de șampanie ale beizadelelor din cluburi , despre pițipoance, plaje lărgite sau prețuri exagerate..
Marea e despre amintiri!
E despre fotografia făcută de tata acu' 50 de ani. Si de Bogdan, azi. Cele mai bune fotografii sunt alea din sufletul tău.
Despre asta e marea...”, a scris Dan Negru pe rețelele de socializare.

VEZI și: Dan Negru, mesaj dureros la 13 ani de la moartea Mădălinei Manole: ”Noi toți ăștia suntem criminalii”

Dan Negru, dezamăgit de turismul din România

Deși acum se află pe litoralul românesc, Dan Negru nu are o părere atât de bună despre turismul de la noi din țară. Nu știm să ne promovăm obiectivele turistice și locurile frumoase din țară, spune el, în timp ce japonezii își scot în evidență mereu toate punctele tari pe care le au, fie ele extrem de mici sau puține. 

„Mă uit cu "ciudă" la Muntele Fuji. Singurul lor munte e un brand mondial doar pentru că japonezii au înțeles că publicitatea e abțibild pentru creiere. Noi nu avem abțibildul ăsta.
Ca să-l facă cunoscut, japonezii au cumpărat ani de zile publicitate de țară. Noi ne-am chinuit cu frunza logo de țară apoi i-am băgat in pușcărie pe ăia care au făcut-o și ne-am lăsat păgubași. Îl promovăm pe Dracula care e invenția unui scriitor irlandez, Bram Stocker. 
La noi turismul e paradisul hoților, de la miniștri, la hotelierii lacomi. 
Din singurul lor munte, Fuji, japonezii au făcut o legendă mondială. 
Copiii lor învață la școală că țara lor e un arhipelag sărac, fără resurse și că doar oamenii pot face din Japonia o țară mare. Noi învățăm că avem o țară bogată, cu de toate, mare, munte, deltă. Nu ne învață nimeni cum să le merităm!”, a scris Dan Negru, pe rețelele de socializare. 

Citește și: Aurelian Temișan desființează litoralul românesc: „Sunt supărat. Nu cred că am învățat mare lucru”

„Civilizația”, lipsită de la noi din țară

Cât despre canicula din ultima vreme, problema principală este tot la modul în care autoritățile știu să gestioneze problema. Aproape în toate țările străine există surse cu apă potabilă în spațiile publice, spune Dan Negru. În schimb, în România, acest semn de „civilizație” este inexistent, întrucât totul costă.

„Toată lumea vorbește despre căldură, despre caniculă, dar pe oriunde am ajuns în lumea asta mare, în timpul verii, pe caniculă, am găsit așa ceva, fântâni cu apă gratis, e primul semn de civilizație. Pe caniculă, pe căldură, să poți să bei apă potabilă gratuită. Luați orașele României la pas, nu mai găsești oriunde ciușmele cu apă gratuită, trebuie să o cumperi din magazine. Rebreanu avea o vorbă: „Când ți-e sete, fericirea înseamnă un pahar cu apă.” Căutați apa gratis în orașele României, ciușmelele unde sunt?”, a spus Dan Negru pe rețelele de socializare.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Categorie: Vedete


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel