Cum tratăm o răceală pentru a scăpa mai rapid de simptome? Ce recomandă medicul Adrian Marinescu, specialist boli infecțioase

Data publicării:
Răceală, foto Unsplash/ autor: Kelly Sikkema
Descriere foto: Răceală, foto Unsplash/ autor: Kelly Sikkema

Este sezonul răcelilor și al gripei și trebuie să fim atenți la primele simptome pentru a ști cum trebuie să ne tratăm. 

Medicul Adrian Marinescu, specialist boli infecțioase a acordat un interviu pentru Știrile Pro TV, unde a vorbit despre tratamentul adecavt pentru răceală sau gripă. Aceste sfaturi te pot ajuta să scapi mai rapid de simptomele supărătoare ale răcelii. 


„E clar că simptomatologia variază. Plecăm de la febră - ne trebuie un antitermic. Acest acetaminofen, îl folosim foarte des, paracetamolul, cum îl ştim. Trebuie însă folosit, după ce întrebăm medicul de familie. El poate fi folosit, dacă nu avem probleme hepatice deosebite. Pe o perioadă scurtă de timp. Nu vom lua luni de zile paracetamol”, a explicat Dr. Adrian Marinescu. 


Specialistul în boli infecțioase a explicat că persoanele care dezvoltă simptome de gripă sau răceală trebuie să rămână izolate la domiciliu și să vorbească cu medicul de familie. În ceea ce privește substanţa activă paracetamol, medicul a explicat că aceasta poate ajuta la reducerea simptomelor de gripă sau răceală. 


„Cu singuranţă. Vedem dacă tusea e seacă, dacă tusea e productivă. Sigur că putem lua medicamente OTC fără reţetă, dar trebuie să fim atenţi la perioada de timp. Şi subliniez - nu luăm antibiotice. Virusul nu e tratat cu antibiotice. Se prescriu şi antibiotice în situaţiile foarte rare, când apare o suprainfecţie bacteriană. Dar antibioticul e prescris de medic. Sigur că ne simtim mai bine luăm tratament simptomatic. Doar că sfatul meu e s-o facem cu prudenţă”, a adăugat medicul Adrian Marinescu



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Categorie: Sanatate


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel