Cum ți-e afectat somnul de utilizarea ecranelor digitale înainte de culcare: lumina albastra, factorul cheie

 Lumina albastra, foto Unsplash/ autor: Eddy Billard
Descriere foto: Lumina albastra, foto Unsplash/ autor: Eddy Billard

Toți specialiștii recomană să nu utilizăm ecranele digitale (laptop, tabletă, smartphone) înainte de culcare. Lumina albastră emanate de acestea afectează nu doar ochii, ci și somnul. Un medic explică cum.

Medicul Vasi Rădulescu a explicat pe blogul său cum este afectat somnul din cauza luminii albastre emanate de ectanele digitale precum tablete, smartphone sau laptop, dacă sunt utilizate înainte de culcare.

Practic, potrivit medicului, lumina albatră inhibă producția de melatonină, hormonul care transmite corpului că e vremea pentru somn.

Iată cum explică el această asociere:

„Corpul tău are un ceas intern care reglează ritmul circadian – ciclul biologic de 24 de ore care influențează multe funcții interne. Cel mai important, determină momentul când corpul tău trebuie să fie treaz sau să intre în starea de somn. Cu toate acestea, ritmul tău circadian are nevoie de semnale din mediul extern – cel mai important lumina zilei și întunericul – pentru a regla această funcție. Lumina cu lungime de undă albastră stimulează senzorii din ochi pentru a trimite semnale către ceasul intern al creierului.

Practic, atât lumina soarelui cât și lumina albă conțin un amestec de diferite lungimi de undă, fiecare dintre acestea având o cantitate semnificativă de lumină albastră. Obținerea de lumină albastră, în special de la soare, în timpul zilei te ajută să rămâi atent, îmbunătățind în același timp performanța și starea de spirit.

Dispozitivele de terapie cu lumină albastră pot ajuta la tratarea depresiei și s-a demonstrat că becurile albastre reduc oboseala și îmbunătățesc starea de spirit, performanța și somnul lucrătorilor în birouri. Cu toate acestea, becurile și dispozitivele electronice moderne, în special monitoarele de computer, produc, de asemenea, cantități mari de lumină albastră și îți pot perturba ceasul intern dacă ești expus la ele în timpul serii”. 

 

Citește continuarea pe DCMedical. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 31 mai, 21:47 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play