Cum poți combate depresia sezonieră. Cele mai simple moduri pentru a avea o stare de bine

Sport, sursa pixabay/ autor AndiP
Descriere foto: Sport, sursa pixabay/ autor AndiP

Sezonul rece vine uneori la pachet cu stări de anxietate sau depresie. Acestea pot fi combătute prin cateva trucuri simple. 

Dr. Kannan Ramar, profesor la Centrul de Medicină a Somnului de la Clinica Mayo, a declarat pentru CNN că s-ar putea să vă treziți mai odihnit după acea oră în plus de somn, ceea ce v-ar putea motiva să practicați obiceiuri de somn mai bune. Cu toate acestea, ați putea, de asemenea, să vă încadrați în categoria persoanelor cu tulburare afectivă sezonieră.

Din păcate, ziua mai scurtă și temperaturile scăzute au un impact negativ asupra multor persoane. Verywell Mind raportează că o scădere a luminii solare poate avea un impact asupra sănătății mentale a unei persoane, mai ales în condițiile pandemiei care persistă. 


Ciclul natural de somn, sau ritmul circadian, este perturbat atunci când lumina soarelui este limitată. Acest lucru face ca nivelul de serotonină să scadă și nivelul de melatonină să crească, ceea ce, potrivit unei cercetări publicate în revista Depression Research and Treatment, duce la mai multă oboseală și depresie.

Psihiatrul Dr. Julian Lagoy a declarat pentru Verywell Mind că tulburarea afectivă sezonieră este mai proeminentă în zonele în care soarele strălucește mai puțin timp și afirmă că "...suntem dependenți de lumina soarelui atât pentru sănătatea noastră fizică, cât și pentru cea mentală".

Modalități naturale de a crește nivelul de fericire în timpul iernii


Dr. Arlene Malinowski a experimentat personal tulburarea afectivă sezonieră și împărtășește cu Everyday Health că umplerea lunilor mai reci cu activități sociale o ajută să facă față. "Proactivitatea este calea de urmat", a declarat Dr. Malinowski pentru sursa de știri. 

Psihologul Dr. Kim Burgess a declarat pentru Everyday Health că mai multe studii arată o asociere între izolarea socială și depresie, iar odată cu închiderile cauzate de COVID-19, mulți oameni se simt singuri. "Atunci când vremea de iarnă face să fie super frig pentru a sta afară sau nu este sigur să conduci, putem apela la întâlniri prin videocall cu prietenii și membrii familiei", a declarat Dr. Burgess pentru Everyday Health.

Clinica Cleveland recomandă exerciții fizice zilnice pentru a combate tristețea iernii. "Mișcarea corpului tău va concura cu acea tendință de a fi leneș și poate produce o chimie bună a creierului", a declarat psihologul Scott Bea pentru Cleveland Clinic. Activitățile de fitness în interior includ sesiuni de ciclism și yoga, dar puteți, de asemenea, să mergeți la sala de sport și să vă faceți propriul antrenament.

Medicul specialist în somn și psihiatru Dr. Bhanu Prakash Kolla a declarat pentru CNN că expunerea la cât mai multă lumină naturală poate ajuta. Acest lucru ajută creierul să elibereze mai multă serotonină, hormonul care crește fericirea.

 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 08 noi, 22:35 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play