Cristina Jacob, film de 4 milioane de dolari. The Perfect Escape, producția cu care vrea să dea lovitura internațional: „Primul film românesc cu un astfel de buget”

Data publicării:
EXCLUSIV

Cristina Jacob, regizorul filmului „The Perfect Escape”, a fost invitata Georgianei Ioniță, în emisiunea „Întâlnire cu Arta, de la Spectacola și DC News.

Regizoarea Cristina Jacob, cunoscută publicului pentru filmele de succes ”Oh, Ramona”, ”Selfie 69” sau ”Poveste de dragoste”, revine pe ecrane cu ”The Perfect Escape”, o comedie romantică, în limba engleză, produsă integral în România. 

Dacă filmele precedente ale Cristinei Jacob erau cu și despre adolescenți, ”The Perfect Escape” este o observație asupra peripețiilor iubirii la diverse vârste, dar și în diverse culturi. Realizat în limba engleză, filmul are ambiția de a egala producțiile anglo-saxone similare.


În distribuție se regăsesc actori din Italia, Anglia, Franţa, Canada, SUA şi România. Actorii Bogdan Iancu și Aggy K. Adams, protagoniștii din “Oh, Ramona”, revin pe ecrane de data aceasta cu parteneri diferiți.


Filmările s-au realizat în România, dar în condițiile dificile impuse de pandemia Covid. Deplasarea restrictivă a actorilor străini, testarea zilnică pe platou, dar și amânările din partea finanțatorilor  s-au adăugat greutăților obișnuite.

 

VEZI ȘI: Oracolul vedetelor. 20 de întrebări pentru Cristina Jacob / EXCLUSIV

 

Cristina Jacob, regizor de succes, la doar 33 de ani

Întrebată care este secretul succesului de care se bucură filmele sale, Cristina Jacob a mărturisit că nu a urmărit succesul, ci a dorit să ajungă la oameni, să creeze emoție. 

„Nu ne-am gândit niciodată neapărat că dăm lovitura, ci am făcut povești pentru oameni. Cred că ăsta e secretul”, a declarat Cristina Jacob în emisiunea Întâlnire cu Arta, de la Spectacola și DC News. 


Povestea filmului The Perfect Escape

„Patru cupluri se întâlnesc într-un hotel-butic, în vârfte în munte, în România, în Transilvania. Putem să vedem România la munte, pe care am văzut-o noi toți. 

Filmul surprinde magia muntelui românesc, frumusețea asta pe care vreau s-o promovăm din ce în ce mai mult în filmele noastre și s-o ducem și mai departe. Este un film despre cuplurile din ziua de astăzi. Cum facem, cum răzbim, având în vedere că avem la îndemână tot felul de instrumente de a ne întâlni cu alți oameni, și iluzia asta perfecțiunii de-aici și titlu The Perfect escape. Auto-ironic, evident, pentru că  ei rămân izolați în vârf de munte. Sunt puși în fața faptului că trebuie să dea nas în nas cu familia, cu iubitul, cu iubita, cu soția, cu problemele. Și de aici un umor de situații. Dar ce e în plus, poate față de celelalte filme? E un film cu multe mesaje ascunse”, a explicat celebra regizoare.

Film cu un buget uriaș: 4 miloane de dolari

„Știu că nu a fost ușor să duceți la capăt acest proiect. Pe lângă faptul că au fost niște costuri uriașe, și când vorbim de cinematografia românească și de proiecte făcute la noi,am putea spune că este o sumă colosală, ați întâmpinat și limitările pandemiei”, a punctat Georgiana Ioniță, gazda emisiunii. 

„Este filmul cu cel mai mare buget până astăzi în România, românesc, că s-au filmat alte firme străine cu bugete mult mai mari. Dar primul film românesc cu un astfel de buget, care a ajuns până la 4 milioane de dolari. (...)  Au fost câteva situații nu tocmai perfecte, ca și povestea filmului, într-un fel, ca și ei rămân blocați în vâr de munte. Cumva și noi am rămas blocați în vârf de munte, dar nu doar de zăpadă, că și la noi, în timpul filmării, chiar a nins, am avut norocul ăsta, dar am rămas blocați, fără finanțare, fără finanțarea întregului film, din cauza pandemiei. Banca ne-a zis e prea riscantă industria, „deși v-am zis că vă finanțăm, nu vă mai finanțăm”. Evident că asta ne-a dat peste cap complet. Și ne-am pus, eu cu fratele meu, care e producătoru acestui fim, Daniel Iacob, „Ce facem?”. Am decis că oprim filmările și să continuăm când o să avem finanțarea. Am informat toată echipa, cei 140 de oameni și spre surprinderea noastră, niciunul din membrii echipei n-a zis „îmi pare rău, da, am chirie, copiii acasă, depind de suma aia pe săptămână, n-am ce să fac”. Toate echipa a zis „mergem mai departe, să terminăm acest film și ne dați banii când îi aveți”. Deci iată că se poate și la noi altfel. Pentru mine a fost o mare lecție de de solidaritate, de respect al meseriei uriaș.”, a explicat aceasta. 


Castingul actorilor a fost realizat online

 

„O, doamne, acest film este rezultatul, în primul rând, al unei echipe de oameni excepționali, și-l dedic cumva acestei echipe. Cu toții, cumva, am pariat să facem acest film, să demonstrăm că se poate face ceva de excepție de către noi, românii și este un exemplu real. Sigur că pandemia a fost unul dintre obstacole, precum ai zis, am făcut tot castingul pe zoom, care a durat câteva luni și teste de chimie, totul pe zoom. Evident că meseria m-a ajutat.  Actorii sfârșesc în a fi pe un ecran și vezi dacă sunt buni, dacă au chimie prin intermediul unui ecran. Noi spunem  „camera nu minte, surprinde orice subtilitate”. Zoom mi-a dat posibilitatea asta, dar în momentul în care actorii au ajuns aici, au trebuit să stea două săptămâni închiși. 
Repetițiile au fost tot pe zoom o parte din ele. Tot ceea ce se construiește între regizor și actor necesită un pic de timp, ca eu să văd personalitatea fiecărui actor, să văd unde îi sunt butoanele, să testăm niște metode și asta ia timp. Cumva, pandemia ne-a furat un pic de timp, pentru că fiecare zi costă enorm și aici a trebuit să ne adaptăm, dar ne-am adaptat rapid. Tot toată echipa a fost testată în fiecare zi, cinci luni de zile. Niciunul dintre membrii echipei nu a luat COVID. În această perioadă, din ianuarie până la sfârșitul lui mai, nimeni n-a luat COVID, dar asta, performanța asta s-a întâmplat datorită faptului că niciunul dintre ei n-a zis „sunt mai presus și eu nu port mască. (...) A crescut bugetul cu jumătate de milion de euro tocmai din cauza asta, dacă cineva dintre actori sau oamenii care sunt de neînlocuit din echipă luau COVID, totul se împingea cu cel puțin două săptămâni și asta însemna ca toți să stăm pe loc și să fim plătiți în timpul ăla.”, a mai spus Cristina Jacob. 

 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Categorie: Cinematografie


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel