Condimentul pe care ar trebui să îl adaugi în cafeaua ta. Va aduce un plus de beneficii miraculoase pentru organism

Cafea, foto Unsplash/ autor: Andrew Teoh
Descriere foto: Cafea, foto Unsplash/ autor: Andrew Teoh

Cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi din întreaga lume - și asta pentru un motiv întemeiat. Pe lângă efectele sale de stimulare a energiei, aceasta poate proteja împotriva bolilor de inimă și de ficat, a afecțiunilor metabolice, a pietrelor la rinichi și chiar a cancerului. 

Consumul a doar trei până la patru cești pe zi poate reduce riscul de deces și poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară, sugerează o analiză din 2017 prezentată în The BMJ. După cum subliniază cercetătorii, această băutură conține compuși bioactivi care susțin buna funcționare a creierului, inimii, ficatului și organelor de reproducere. De asemenea, prezintă efecte antioxidante puternice, indiferent de conținutul său de cofeină.


Dar dacă ați putea să vă duceți cafeaua de dimineață la următorul nivel? Nu ne referim la frișcă, sirop de ciocolată sau unt. Aceste suplimente pot adăuga calorii inutile la dieta ta, așa că cel mai bine este să le eviți. În schimb, luați în considerare folosirea unor condimente precum piperul negru, ghimbirul, scorțișoara, turmericul sau vanilia pentru a vă spori aportul de antioxidanți. 


De ce ar trebui să vă începeți ziua cu o cafea cu turmeric


Ai auzit vreodată de cafeaua cu turmeric? Este exact cum sună: cafea preparată în casă cu un strop de turmeric. Poți adăuga și alte condimente, cum ar fi cuișoare sau piper negru. Această băutură delicioasă este încărcată cu antioxidanți și compuși bioactivi care susțin sănătatea optimă. Curcumina, compusul activ din turmeric, luptă împotriva stresului oxidativ și a inflamației, explică o analiză din 2017 publicată în revista Foods. Oamenii de știință cred că poate reduce durerile cauzate de artrită, îmbunătățește lipidele din sânge și stimulează puterea creierului. Se pare că este deosebit de benefic pentru persoanele cu artrită, boli inflamatorii, colesterol ridicat și sindrom metabolic.


Turmericul poate fi benefic și pentru sportivi. Curcumina, componenta sa principală, poate reduce inflamația indusă de exerciții fizice și poate accelera recuperarea după antrenament. Datorită efectelor sale antioxidante, poate, de asemenea, să diminueze stresul oxidativ și leziunile musculare.


Cum să faci cafea cu turmeric acasă


Acest condiment este în general sigur, dar are o disponibilitate slabă, ceea ce înseamnă că nu este absorbit complet în organism. Piperina, compusul activ din piperul negru, poate crește biodisponibilitatea curcuminei cu până la 2.000%, potrivit Foods. Având în vedere aceste aspecte, are sens să adăugați atât turmeric, cât și piper negru în cafeaua de dimineață. 


Începeți cu o doză mică, cum ar fi 500 de miligrame de curcumină pe zi, și ajungeți la 1.000 de miligrame pe zi. Pulberea pură de turmeric are aproximativ 3,14% curcumină în greutate, dar concentrația poate varia de la o marcă la alta. Pentru cafeaua de dimineață, folosiți o jumătate de linguriță de turmeric sau puțin mai mult, sugerează Healthline



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 16 sep, 12:34 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play