Concurenţi UMILIŢI la show-urile TV. Dan Negru: Ca să strălucești, nu trebuie să stingi lumina celuilalt...

Data publicării:
Facebook Dan Negru
Descriere foto: Facebook Dan Negru

Dan Negru a plecat de la Antena 1 după 22 de ani şi a trecut la Kanal D, iar acum critică show-urile TV care câştigă audienţă prin umilirea unor concurenţi. 

"Se vorbește mult despre umilinţa în tv şi despre concurenţi umiliţi în talent show-uri sau reality-uri. Ştiu cu ce se mănâncă, am fost printre primii prezentatori de astfel de show-uri acum 20 de ani când "Marea Provocare" (Fear Factor), un humiliating-show, a detronat pe targetul comercial "Surprize-Surprize".

Era începutul...

Am scris chiar împreună cu o colegă, M.M, un astfel de format: "Șerifi de România". Între timp, a face divertisment din slăbiciunile oamenilor a devenit o banalitate. În show-urile de umilire, miza nu e câștigătorul, ci învinsul, față de care publicul trebuie să se simtă superior.

Începuturile le-au făcut Jerry Springer și Howard Stern, de unde nimeni nu ieșea cu demnitatea întreagă. Şi publicul era în extaz. Un alt vârf al umilinței a fost "The Apprentice", unde Trump trebuia să umilească săptămânal un concurent spunându-i: "Ești concediat".

Într-un talent-show sau reality, nu alegerea câștigătorului e cheia ci umilirea celui învins. Atunci publicul se simte bine", a scris Dan Negru pe Facebook.

CITEŞTE ŞI Alexandru Pârgaru, DEZAMĂGIT de experienţa la Românii au Talent. Bobonete, luat la ţintă: Lume multă, oameni puţini

"Ca să străluceşti, nu trebuie să stingi lumina celuilalt"


"Simon Cowell în "XFactor" sau "Got Talent" e cel mai bun în a umili concurenți slabi, el e inventatorul umilinței in talent-show-uri. Ăsta e motivul pentru care marile nume internaționale nu acceptă să facă parte din astfel de jurii. La "America's Got Talent", cei mai populari jurați sunt David Hasselhoff sau Mel B, nicidecum DiCaprio sau Pacino, de exemplu.

Concurenții labili, emotivi, cu probleme sunt mai importanți decât talentele veritabile. În "Hells Kitchen", nu pregătirea mâncărurilor contează, cât batjocorirea concurenților.

"Playing it Straight" e showul în care o burlăciță trebuie să distingă bărbații gay de cei hetero care o curtează, dar presiunea pieței de publicitate face ca showul să nu apară încă în câteva țări. Sunt campanii masive împotriva acestor tipuri de show-uri de umilință, dar câștigurile financiare sunt încă uriașe.

Ca să contracareze criticile, televziunea FOX, care difuza "American Idol", a avut o campanie de presă: "More Hope and Less Humiliation" (mai multă speranță, mai puțină umilință), și a redus etapele de audiții, cele cu cazuri umanitare şi concurenți slabi, buni doar ca să fie umiliți. Cu cât etapele de audiții ale unui talent show sunt mai lungi, cu atât targetul de umilință e mai puternic. Audițiile fac audiența cea mai mare pentru că acolo există concurenții de sacrificiu pe care juriile îi umilesc.

Campania #MeeToo a convins unele tv să renunțe la show-uri de tip "Bachelor" (Burlacul) sau "Temptation Island" cu femei umilite. OFCOM (CNA-ul englezesc) a anunțat că din primăvară va lansa un set nou de reguli dure pentru televiziunile care "încalcă demnitatea umană".

Audiența humiliating-show-urilor e încă mare în lume. Sunt victorioase. Dar sunt victorii care te coboară și înfrângeri care te ridică! Eu am învățat însă ceva în anii ăștia: ca să strălucești, nu trebuie să stingi lumina celuilalt...", a mai scris Dan Negru. 



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Florin Răvdan | Categorie: Vedete


Get it on App Store Get it on Google Play


DC Media Group Audience

pixel