Cele mai populare alimente care se află în spatele creșterii în greutate pe timp de iarnă. Ce spun dieteticienii

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Odată cu scăderea rapidă a temperaturilor, este firesc să deplângem zilele mai scurte, nevoia de a ne îmbrăca bine și lipsa bruscă de oportunități de recreere în aer liber. Cu toate acestea,  nu esunt singurele lucruri care ar putea să vă îngrijoreze pe măsură ce iarna se apropie: pentru mulți oameni, vremea mai rece și mai puțin timp petrecut afară fac ca luarea în greutate să pară practic inevitabilă. Cu toate acestea, nu doar lipsa de exerciții în aer liber ar putea face ca cifrele de pe cântar să se miște în direcția greșită. Citiți mai departe pentru a descoperi care sunt alimentele de iarnă care ar putea să vă facă să vă îngrășați, potrivit dieteticienilor. 

Prăjiturile

De la bunătățile care se împart la birou până la gustările făcute în casă pe care vi le trimite familia în timpul sărbătorilor, prăjiturile sunt o sursă majoră de creștere în greutate în lunile de iarnă.

"Majoritatea prăjiturilor sunt făcute cu făină rafinată și zahăr, ambele având ca rezultat o creștere a glicemiei. Acest lucru determină ulterior o creștere a insulinei, care este un hormon care stochează grăsimile", explică Elise Harlow, MS, RD, proprietar al The Flourished Table.

 

Supele pe bază de smântână

Nimic nu se compară cu savurarea unui bol de supă caldă într-o zi rece - dar dacă acele supe sunt pe bază de smântână, s-ar putea să nu dureze mult până când vă veți confrunta cu o creștere majoră în greutate.

"Supele sunt un aliment excelent pentru iarnă și, de obicei, o modalitate extraordinară de a strecura un plus de legume în dieta ta. Cu toate acestea, ele pot deveni rapid dăunătoare pentru talia ta dacă continui să le alegi pe cele făcute cu smântână groasă", avertizează Paula Doebrich, MPH, RDN, proprietar al Happea Nutrition. "Încearcă să optezi pentru supe mai ușoare, pe bază de legume, pentru a evita creșterea nedorită în greutate", recomandă Doebrich.

 

Plăcintele

Indiferent dacă preferați dovleac, mere sau nuci, plăcinta este un aliment bogat în calorii, de obicei sărac în fibre sau proteine, care altfel v-ar putea să vă țină sătul.

"În timp ce o felie aici și acolo este puțin probabil să te facă să te îngrași, având prea multe din aceste bunătăți dulci se va vedea în timp", spune Doebrich. Dacă optați să vă răsfățați, "Încercați să alegeți plăcinte cu un minim de zahăr adăugat", recomandă Doebrich, potrivit eatthis.com

 

Macaroane cu brânză

Macaroanele cu brânză sunt de obicei pline de calorii și grăsimi, ceea ce facilitează creșterea în greutate dacă acestea se află în meniul de sărbători.

"În general, pe măsură ce ne apropiem de lunile mai reci, oamenii au tendința de a pofti la alimente mai reconfortante, cum ar fi macaroanele cu brânză , spune Doebrich. "Combinat cu o activitate fizică redusă în timpul lunilor de iarnă, nu este surprinzător faptul că este de așteptat să se câștige câteva kilograme."

 

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 22 noi, 17:50 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play