Cele mai bune 9 remedii naturale pentru lupta împotriva anxietății

Exerciții pentru sănătate, sursa pixabay/ autor Irina L
Descriere foto: Exerciții pentru sănătate, sursa pixabay/ autor Irina L

Exercițiile fizice regulate sunt unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru anxietate și depresie.

Medicamentele ar putea fi tratamentul implicit pentru multe persoane diagnosticate cu anxietate. Dar aceasta nu este singura abordare pe care o puteți adopta. Dacă doriți să abordați tulburarea de dispoziție fără prescripție medicală, există câteva remedii naturale pe care le puteți încerca. 


"Este posibil să tratezi eficient anxietatea fără medicamente", spune psihologul Catherine Athans, doctor în psihologie din Los Altos, California.


Acestea fiind spuse, remediile naturale pentru a reduce anxietatea sau depresia nu sunt întotdeauna susținute de știință. Așadar, dacă doriți să mergeți pe calea fără medicamente, este important să căutați alternative care se bazează pe dovezi și să le discutați cu medicul dumneavoastră sau cu un profesionist în domeniul sănătății mintale înainte de a le încerca.


Iată nouă alternative potențiale la medicația anti-anxietate:


1. Terapia prin conversație


Psihoterapia sau terapia prin discuții merge uneori mână în mână cu medicația pentru gestionarea anxietății. Dar, în unele cazuri, "terapia prin discuții poate fi suficientă pentru a gestiona simptomele", spune psihologul clinician Nancy Irwin, PsyD, cu sediul în Los Angeles. Cheia este să găsești un terapeut cu care te potrivești și să lucrezi cu el pentru a afla ce tip de terapie va răspunde cel mai bine nevoilor tale.


2. Meditație


Meditația poate fi o parte eficientă a tratamentului pentru atacurile de anxietate.


Atunci când sunt practicate în mod regulat, activitățile de mindfulness, cum ar fi meditația sau respirația profundă, pot ajuta o persoană cu anxietate să învețe cum să se calmeze, în special atunci când sunt realizate împreună cu terapia de discuție, potrivit NIMH. "Meditația împreună cu yoga poate fi o combinație bună pentru a reduce anxietatea", spune Athans.

 

3. Exerciții fizice


Mișcarea corpului poate fi bună pentru minte. Atunci când se face împreună cu metodele standard de tratament, cum ar fi terapia prin discuții sau medicația, s-a demonstrat că activitatea fizică ajută oamenii să-și gestioneze anxietatea, conform NIMH.


4. Uleiul de pește


Suplimentarea cu ulei de pește poate ajuta la tratarea anxietății în mod natural, dar există riscuri care trebuie cântărite.


5. Mușețel


O ceașcă confortabilă de ceai de mușețel are reputația de a fi relaxantă, dar poate ajuta de fapt la gestionarea unei tulburări de anxietate diagnosticate? Deși cercetările sunt limitate, unele date arată că utilizarea pe termen scurt a mușețelului poate acționa ca un remediu pe bază de plante pentru anxietate, potrivit Mayo Clinic


6. Lavanda


Cercetările spun că lavanda este printre cele mai bune plante naturale pentru anxietate.


În timp ce uleiul esențial de lavandă este în mod obișnuit promovat pentru proprietățile sale de promovare a relaxării, formele orale de lavandă pot fi mai eficiente. O revizuire și o meta-analiză din mai-iunie 2020 în General Hospital Psychiatry a concluzionat că administrarea zilnică a 80 de miligrame de Silexan, o formă orală de lavandă, poate ajuta la tratarea anxietății pe termen lung.


7. Balsam de lămâie


Iată o altă plantă medicinală care prezintă potențiale proprietăți anti-anxietate. Consumul oral de melisa (sub forme precum ceaiul sau extractele) s-a dovedit a fi mai eficient în ameliorarea simptomelor de depresie și anxietate în comparație cu un placebo, a constatat o analiză din august 2021 în Phytotherapy Research.


8. Evitarea sau limitarea alcoolului


S-ar putea să fiți tentat să vă liniștiți nervii cu o băutură sau două, și s-ar putea să funcționeze pe termen scurt. Dar, pe termen lung, poate înrăutăți de fapt lucrurile.


Alcoolul poate declanșa anxietatea din mai multe motive:


Se amestecă cu substanțele chimice din creier care reglează starea de spirit.


Simptomele mahmurelii pot imita simptomele anxietății.


9. Renunțarea la fumat


Fumatul țigărilor poate crește riscul de simptome și tulburări de anxietate, potrivit unei analize critice din mai 2013 în Brain and Behavior. Substanțele chimice precum nicotina din țigări ar putea afecta căile din creier care sunt legate de anxietate, notează autorii.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 22 noi, 22:26 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play