Cel mai simplu exercițiu pentru creșterea stimei de sine. Trucul unui psiholog: "un trandafir și un spin"

Unsplash.com/ autor Darius Bashar
Descriere foto: Unsplash.com/ autor Darius Bashar

Stima de sine este mereu fluctuantă de-a lungul vieții noastre și, deși este întotdeauna importantă, nu este întotdeauna atât de ușor de obținut sau de menținut. Un psiholog explică ce putem face pentru a ajuta copiii să se simtă mai bine în pielea lor și cum pot folosi și adulții această tehnică. 

Într-un episod recent al podcastului mbg, psihologul clinician și nutriționistul certificat Nicole Beurkens, Ph.D., CNS, a explicat cum să ajutăm copiii să aibă o mai bună stimă de sine - și sfaturile sale sunt valabile și pentru adulți. Iată ce a avut de spus.


De ce trebuie cu toții să atragem atenția asupra aspectelor pozitive la fel de mult ca și asupra celor negative.

Cât de des rămânem blocați în bucle de feedback negativ care întăresc convingerile limitative despre noi înșine? Acest monolog interior al criticii poate începe încă din copilărie, motiv pentru care Beurkens subliniază importanța de a oferi laude copiilor.

"Niciun părinte sau profesor  nu intenționează să fie excesiv de negativist cu un copil, dar tinde să se întâmple ca feedback-ul pe care îl dăm să fie în jurul corectării, nu? Le spunem lucrurile pe care am dori să nu le facă, sau pe care trebuie să le facă diferit, sau pe care trebuie să le facă mai bine", spune ea.

Poate că ați descoperit că vă tratați pe voi înșivă în acest fel sau vă puteți aminti momentele în care ați experimentat acest tip de critică în copilărie.

În acest caz, potrivit lui Beurkens, un lucru pe care îl puteți face pentru voi înșivă este să încercați să găsiți mai mult un echilibru între evidențierea atât a lucrurilor pozitive, cât și a celor negative despre voi înșivă și despre ceea ce ați făcut. Te poți gândi la punctele tale forte împreună cu provocările tale, invocând în mod activ lucrurile pe care le apreciezi și le recunoști la tine.


Cum să începeți: "Un trandafir și un spin"

Beurkens adaugă că puteți chiar să vă faceți un ritual zilnic de identificare a propriilor comportamente și calități pozitive.

"O rutină ușoară pe care pun uneori familiile să o facă este o activitate în jurul mesei de cină sau la culcare numită "un trandafir și un spin"", spune ea. Tot ce trebuie să faceți este să identificați "ceva care a mers bine astăzi, sau despre care simt că m-am descurcat bine, sau de care sunt mândru", explică ea, "și ceva care a fost o provocare, sau care chiar nu a mers bine, sau la care simt că am dat-o în bară".

Frumusețea acestui exercițiu, adaugă ea, este că ne ajută să ne reformulăm perspectiva. "Creierul nostru se concentrează atât de ușor pe aspectele negative [...] și asta ajută la echilibru". Atunci când se aplică copiiilor, această practică poate ajuta, de asemenea, să modeleze faptul că toți o dăm în bară din când în când și că asta face parte din viață.

 

Autorul articolului: Veronica Mavrodin | Dată: 14 oct, 17:48 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play