Cel mai bun moment al zilei pentru a te bucura de ceașca ta de cafea. ATENȚIE. Nu este imediat după ce te trezești

Cafea, foto Unsplash/ autor: karl chor
Descriere foto: Cafea, foto Unsplash/ autor: karl chor

Pentru mulți oameni, ziua nu începe cu adevărat fără o ceașcă de cafea fierbinte (sau cu gheață). Dar, pentru a maximiza efectele sale energizante, cel mai bun moment pentru a bea cafea s-ar putea să nu fie chiar imediat după ce vă treziți.

Dacă cafeaua este o parte esențială a rutinei tale de dimineață sau o folosești atunci când ai nevoie de un plus de concentrare, ar putea exista avantaje în a întârzia prima ceașcă.


"Dacă cafeaua vă ajută să vă simțiți alert și concentrat fără o cădere de energie, acesta este de obicei un semn bun. Dacă vă simțiți anxios, agitat, înfometat, deprimat, cu greață sau atât de agitat încât nu puteți dormi, mai gândiți-vă o dată la cafea sau la cofeină în general", spune Kylene Bogden, medic specialist în medicină și consilier de wellness pentru Love Wellness.


Cel mai bun moment pentru a bea cafea - La mijlocul dimineții


Cafeaua are cofeină în ea, iar stimulentul poate crește nivelul de cortizol. Cortizolul este principalul hormon de stres al organismului și ajută la reglarea metabolismului nostru, a sistemului imunitar și a zahărului din sânge, printre alte funcții, spune Bogden.

Nivelurile noastre de cortizol cresc în mod natural și ating un vârf la aproximativ 30 până la 45 de minute după ce ne trezim - și deoarece cortizolul ne stimulează metabolismul, duce la mai multă energie și vigilență în acest moment al zilei, potrivit unui studiu din iunie 2016 în Emotion.

Pentru a evita un vârf mare de cortizol, beți prima ceașcă de cafea la aproximativ o oră după ce vă treziți.

"Unele cercetări spun că cortizolul este încă ridicat din cauza somnului atunci când te trezești prima dată și astfel este mai bine să aștepți cafeaua și să o bei la mijlocul dimineții, când cortizolul este mai scăzut", spune Lauren Slayton, RDN.

Înainte de exerciții fizice


Unii oameni își încep ziua cu cafea, în timp ce alții apelează la ea atunci când au nevoie de un plus de energie, cum ar fi înainte de a face exerciții fizice.

"Efectele cafelei se simt destul de repede după ce o bei. Așa că, dacă vrei să stimulezi un antrenament sau ai o treabă importantă de făcut, ți-aș sugera să bei cafeaua cu 30 de minute înainte", spune Slayton.

Consumul de cafea înainte de un antrenament vă poate ajuta înainte și în timp ce faceți exerciții fizice, oferindu-vă mai multă energie, ajutându-vă cu concentrarea și coordonarea și scăzând percepția durerii, conform unei analize din decembrie 2016 din Neuroscience & Biobehavioral Reviews.

 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 21 noi, 18:34 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play