Ce să nu mâncați și să nu beți niciodată pe timp de caniculă. Avertismentul experților

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

În contextul în care temperaturile au atins niveluri record în întreaga țară, toată lumea ar trebui să facă tot ce poate pentru a se proteja. Există câteva alimente și băuturi pe care ar trebui să le evitați în timp ce încercați să învingeți căldura. Citiți mai departe pentru a afla care sunt cele patru lucruri pe care experții spun că nu ar trebui să le consumați niciodată pe măsură ce temperaturile cresc.

1. Cafea sau ceai

În lunile de vară, ați putea presupune că un ceai sau o cafea cu gheață ar fi perfecte. Dar aceste băuturi au proprietăți diuretice puternice, ceea ce înseamnă că ajută în mod natural la eliminarea apei din organism. Diureticele pot fi de mare ajutor pentru a ajuta rinichii să elimine excesul de apă, ceea ce, la rândul său, scade tensiunea arterială, potrivit Harvard Health Publishing. Dar atunci când temperaturile cresc vertiginos, este important să ne păstrăm cât mai multă apă în orgaism. Și atunci, dacă ne bazăm prea mult pe diuretice precum cafeaua ar putea duce la deshidratare.

Fiind un stimulent, cofeina poate aduce de fapt nevoia de a merge la baie. Și înainte de a schimba cafeaua cu lapte cu gheață cu un ceai cu gheață, țineți cont de faptul că multe dintre plantele folosite în ceaiurile populare au, de asemenea, calități diuretice. Potrivit Clinicii Mayo, mai multe ierburi, inclusiv păpădia, ghimbirul și ienupărul, au calități diuretice. Hibiscusul, de asemenea, este și el un diuretic natural și ar trebui evitat, relatează Medical News Today.

 

2. Câteva legume precum fenicul, anghinare și sparanghel

Unele legume sunt, de asemenea, considerate diuretice. Aminoacizii din sparanghel, de exemplu, sunt diuretice naturale și reduc retenția de apă. Există mai multe alte alimente, inclusiv ceapa, usturoiul, ardeiul gras, anghinarea și feniculul, care creează un efect similar, relatează Healthline.

Din nou, nu este vorba că ar trebui să evitați să mâncați aceste alimente - multe dintre ele oferă beneficii nutriționale deosebite. Doar fiți conștienți de faptul că ele conțin și proprietăți diuretice și planificați-vă consumul de apă în consecință.

 

3. Mango

Un mango proaspăt și copt pare o idee grozavă în lunile de vară sufocante, dar mango este un alt aliment care, de fapt, vă poate elimina apa din organism. Mango are un conținut ridicat de potasiu, care este un diuretic natural. Mâncatul prea mult mango în timpul unui val de căldură ar putea să vă deshidrateze.

Dacă aveți poftă de ceva dulce și natural, experții spun că  pepenii și căpșunile sunt un bun înlocuitor, datorită conținutului ridicat de apă.

 

4. Alcool

Mulți dintre noi iubesc să se relaxeze cu un cocktail răcoros într-o zi călduroasă pentru a-și potoli setea. Dar prea multe băuturi alcoolice vă pot face să vă simțiți mai puțin hidratat decât dacă nu ați fi băut nimic. Acest lucru se datorează faptului că alcoolul are proprietăți diuretice naturale, forțându-vă ficatul să intre în forță pentru a-l curăța din organism, explică Healthline.

Într-o zi normală, acest lucru poate provoca o mahmureală. Dar într-o zi deosebit de călduroasă, stresul și tensiunea pe care le resimte corpul dumneavoastră din cauza alcoolului pot duce la un episod major de deshidratare. Așadar, asigurați-vă că beți cu moderație atunci când este deosebit de cald afară și alternați paharele de apă cu cocktailurile.

Acest sfat este valabil indiferent dacă beți alcool sau nu. Academiile Naționale de Științe, Inginerie și Medicină din SUA recomandă ca femeile să bea în jur de 2,7 litri pe zi, iar bărbații să bea în jur de 3,7 litri pe zi pentru a se menține hidratați, potrivit bestlifeonline.com

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 04 aug, 15:08 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play