Ce este indicat să mănânci atunci când ești răcit. Cele mai bune alimente care nu trebuie să-ți lipsească

Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay
Descriere foto: Imagine cu caracter ilustrativ, sursa pixabay

Atunci cand suntem raciti, organismul este foarte slabit si pierde multe vitamine si proteine esentiale, de aceea trebuie sa suplimentam cu ce are nevoie.

Atunci când nu vă simțiți bine, mâncarea poate fi unul dintre ultimele lucruri la care vă gândiți. Cu toate acestea, consumul alimentelor potrivite în timp ce sunteți bolnav poate face mult mai mult decât să vă ofere energie. Anumite alimente vă pot ajuta să vă simțiți mai bine, să vă recuperați mai repede sau să rămâneți hidratat în timp ce vă recuperați.

Iată care sunt cele mai bune alimente pe care să le consumi atunci când ești bolnav:

1. Supă de pui

Supa de pui a fost un remediu pentru boală de generații întregi - și pe bună dreptate. Este o sursă ușor de consumat de vitamine, minerale, calorii și proteine, care sunt nutrienți de care corpul tău poate avea nevoie în cantități mai mari în timp ce te recuperezi după o boală. Supa de pui este, de asemenea, o sursă bogată de lichide și electroliți, care sunt de ajutor dacă riscați să vă deshidratați din cauza diareei, a vărsăturilor, a transpirației sau a febrei. Căldura supei poate ajuta la reducerea congestiei, deoarece lichidele fierbinți sau picante pot fi de ajutor în acest sens. Supa de pui de casă făcută din bulion de oase este, de asemenea, bogată în colagen și nutrienți care pot ajuta la promovarea recuperării - deși nu există suficiente cercetări privind efectele bulionului de oase asupra sănătății imunitare pentru a susține aceste afirmații.

2. Ciorbe

La fel ca supa de pui, ciorbele sunt surse excelente de lichide și electroliți care pot fi de ajutor atunci când ești bolnav. Atunci când sunt fierbinți, acestea pot ajuta, de asemenea, la ameliorarea congestiei sinusurilor. Sunt pline de gust și bogate într-o varietate de nutrienți, fiind în același timp ușoare pentru sistemul digestiv .

 

3. Usturoi

Usturoiul oferă numeroase beneficii pentru sănătate și a fost folosit în fitoterapie de secole. În studiile în eprubetă și pe animale, s-a demonstrat că are efecte antibacteriene, antivirale și antifungice.

Un studiu efectuat pe 146 de persoane a constatat că participanții care au luat un supliment pe bază de usturoi au avut cu aproximativ 70% mai puține zile de boală decât cei din grupul placebo. Cu toate acestea, autorii au remarcat că nu sunt suficiente dovezi pentru a concluziona că usturoiul poate ajuta la prevenirea bolilor și că sunt necesare mai multe cercetări. În plus, suplimentele cu extract de usturoi învechit pot îmbunătăți funcția imunitară și pot diminua severitatea răcelilor și a gripei. Adăugarea usturoiului în mâncare atunci când sunteți bolnav poate atât să adauge savoare, cât și să facă mâncarea și mai eficientă în combaterea simptomelor răcelii sau gripei.

 

4. Ceai fierbinte

âCeaiul este un remediu preferat pentru multe simptome asociate cu răcelile și gripa. La fel ca supa de pui, ceaiul fierbinte acționează ca un decongestionant natural. Ceaiul trebuie să fie fierbinte pentru a ajuta la ameliorarea congestiei, dar nu trebuie să fie atât de fierbinte încât să vă irite și mai mult gâtul. Ceaiul conține, de asemenea, polifenoli. Aceste substanțe naturale care se găsesc în plante pot avea un număr mare de posibile beneficii pentru sănătate, inclusiv efecte antioxidante și antiinflamatorii și chiar potențiale efecte anticancerigene 

5.  Miere

Mierea are unele proprietăți antibacteriene și, de fapt, este adesea folosită ca pansament antiseptic pentru tăieturi sau arsuri. Mierea poate stimula, de asemenea, sistemul imunitar. Mulți oameni folosesc mierea crudă locală pentru a ameliora alergiile sezoniere, dar în prezent nu există cercetări care să susțină această utilizare a mierii.

În plus, mierea poate ajuta la suprimarea tusei la copii. Cu toate acestea, nu ar trebui să fie administrată copiilor sub 12 luni din cauza riscului de contaminare cu bacterii care cauzează botulism, potrivit healthline.com

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 09 oct, 20:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play