Cafeaua vă poate crește tensiunea arterială. Iată ce au descoperit cercetătorii

Boabe de cafea, foto Unsplash/ autor:Mae Mu
Descriere foto: Boabe de cafea, foto Unsplash/ autor:Mae Mu

Cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi din lume. De fapt, consumăm o medie de 19 miliarde de kilograme de cafea în fiecare an.

Fie că este servită cu gheață sau caldă, mulți oameni de pe tot globul beau cafea pentru a le ajuta să își dea un impuls în zilele lor mai proaste. În ciuda popularității băuturii, există o dezbatere continuă cu privire la avantajele și dezavantajele consumului regulat de cafea. O întrebare pe care o ridică experții în domeniul sănătății: Cafeaua are un impact negativ asupra tensiunii arteriale?

Consumul de cafea poate crește temporar tensiunea arterială la scurt timp după consum. După ce a analizat 34 de studii științifice privind impactul cofeinei asupra tensiunii arteriale, un raport a constatat că consumul a 1,5 până la 2 cești de cafea pe zi poate crește tensiunea arterială sistolică cu 8 milimetri de mercur și tensiunea arterială diastolică cu 6 milimetri de mercur. Cu toate acestea, această ușoară creștere durează doar până la trei ore după consum și este mai probabil să îi afecteze pe cei care beau cafea destul de rar, notează Healthline.

Care sunt efectele pe termen lung ale consumului regulat de cafea?

Cu toate acestea, consumul regulat de cafea nu este probabil să cauzeze probleme pe termen lung cu tensiunea arterială, potrivit GoodRx Health. Iar un studiu din 2018 publicat în Journal of Agricultural and Food Chemistry afirmă că consumul a trei până la cinci cești de cafea în fiecare zi este legat de o reducere cu 15% a riscului de boli de inimă și de deces.

Acest lucru se datorează faptului că cafeaua este plină de vitamine și antioxidanți puternici, cunoscuți sub numele de polifenoli, care pot ajuta la promovarea sănătății inimii prin reducerea stresului oxidativ și combaterea radicalilor liberi purtători de boli, potrivit Verywell Health. Acești polifenoli pot ajuta la protejarea celulelor împotriva deteriorării și la reducerea riscului de boli de inimă și de cancer și, de asemenea, pot reduce numărul de trombocite activate în sânge, ceea ce poate ajuta la prevenirea formării cheagurilor de sânge care induc accident vascular cerebral.

Mai mult, polifenolii pot ajuta la reducerea nivelului de proteină C-reactivă (CRP) din organismul dumneavoastră. Nivelul CRP crește atunci când există inflamație în corpul dumneavoastră. Cu toate acestea, scăderea nivelului de CRP poate ajuta la reducerea inflamației și la scăderea riscului de boli de inimă și atac de cord, potrivit Verywell Health.

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 25 noi, 18:55 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play