Cafeaua, un remediu pentru insolație și dureri de cap. Câte cești poți bea zilnic

CAFEA. Unsplash.com/ autor Christiana Rivers
Descriere foto: CAFEA. Unsplash.com/ autor Christiana Rivers

Dr. Mihaela Bilic, medic nutriționist, dezvăluie ce beneficii nebănuite poate avea cafeaua asupra sănătății. 

„Mult timp a circulat mitul conform căruia cafeina deshidratează, deci trebuie evitată când afară este cald. Apoi s-a demonstrat că apa cu care este preparată cafeaua compensează din plin creșterea diurezei provocată de respectiva cafea.

 Mai nou au fost confirmate și alte efecte benefice ale cafelei:

- face vasoconstricție la nivelul circulației cerebrale, se opune dilatării vaselor de sînge care generează migrene
- are efect relaxant la nivelul musculaturii netede din pielea scalpului, înlătură tensiunea din ceafă
- menține presiunea arterială și evită hipotensiunea datorată caniculei și deshidratării.


Putem consuma liniștiți 3 cești de cafea zilnic, mai ales că ajută digestia și previne constipația. Iar dacă beți cafeaua cu 30 min înainte mișcare, vezi fi bucuroși să aflați că intensifică arderea grăsimilor de rezervă și crește capacitatea de efort.


Inutil să confirm ceea ce știați deja: cafeina este un puternic antioxidant, stimulează atenția și memoria, menține funcția cognitivă și previne degradarea sistemului nervos odată cu vârsta. Rece sau caldă, simplă sau cu lapte, după masă sau în loc de masă, în cafea aveți un prieten pentru orice situație. Și da, merge perfect cu o cupă de înghețată”, a ecplicat medicul pe rețelele de socializare.

 

Adevărul despre ceaiul verde. 12 lucruri care se întâmplă în organism atunci când îl consumi

 

Persoanele care beau multă cafea au o memorie mai bună

 

Potrivit cercetătorilor de la Școala de Medicină a Universității Minho din Portugalia, persoanele care beau între trei și cinci cești de cafea pe zi sunt mai concentrate, cu o memorie și capacități de învățare mai mari. 


Studiul a fost realizat cu 31 de persoane care beau cafea în mod regulat și 24 de persoane care nu beau cafea, în timp ce se aflau în pauză și, de asemenea, efectuând o sarcină mentală după ce au băut cafea. Băutorii de cafea aveau un control motor mai mare și erau mai puțin predispuși să își lase mintea să rătăcească, potrivit studiului. Avantajele cafelei au fost aproape imediate, beneficiile începând la scurt timp după consum. 


Cum vă poate ajuta cafeaua creierul pe termen lung


Studii anterioare au găsit legături pozitive între consumul de cafea și întârzierea apariției bolii Alzheimer, datorită proprietăților antiinflamatorii ale cofeinei.

Un studiu al Universității din California a constatat că persoanele care consumă 200 de miligrame de cofeină au înregistrat îmbunătățiri semnificative la testele de funcționare a creierului, îmbunătățind totodată funcția cerebrală pe termen lung, potrivit Alzheimers.net. Printre beneficiile suplimentare ale cafelei se numără scăderea riscului de diabet de tip 2, care poate declanșa și boala Alzheimer.


Experții în sănătate spun că cafeaua vă reduce riscul de a dezvolta boli hepatice sau o afecțiune care apare atunci când se acumulează grăsimi suplimentare în celulele hepatice, care pot provoca ciroza ficatului, notează Cleveland Clinic. Există, de asemenea, dovezi că consumul de cafea îi poate ajuta pe cei care au deja ciroză hepatică, hepatită C sau boli hepatice nealcoolice.

Autorul articolului: Maria Alexandru | Dată: 26 iul, 10:06 | Categorie: Diete
Get it on App Store Get it on Google Play