Beneficiile ceaiului de banane. Motivele pentru care trebuie să-l consumi, înainte de somn

Sursa foto: pexels.com
Descriere foto: Sursa foto: pexels.com

Ceaiul de banane are câteva beneficii ascunse, pe care foarte puțină lume le știe.

Ceaiul de banane poate părea o combinație între două produse culinare care nu au neapărat legătură între ele, dar este surprinzător de delicios. Recent, acesta a dobândit popularitate și ca ajutor pentru somn. Mulți oameni cred că ceaiul de banane, băut la culcare, poate ajuta la calmarea nervilor și la îmbunătățirea somnului. Acesta poate fi plin și de alte beneficii, cum ar fi îmbunătățirea stării de spirit, beneficii pentru sănătatea inimii și gestionarea pierderii în greutate, notează organicfacts.com

Adesea preparat împreună cu coaja, ceaiul din coajă de banană este și mai puternice.

Beneficiile ceaiului de banană:

Poate aduce un somn mai liniștitor

Nivelurile ridicate de triptofan, serotonină și dopamină din ceaiul de banane ar putea fi legate de îmbunătățirea nivelului de somn, de reducerea apariției insomniei și, în general, de un somn mai odihnitor și neîntrerupt. Aceste substanțe chimice nu se găsesc în concentrații mari în fructul în sine, dar este posibil să fie prezente în coajă. Cu cât mai mult timp se lasă la macerat întreaga coajă de banană și fructul, cu atât mai mulți dintre acești nutrienți vor fi infuzați în băutură. 

Savurând o ceașcă de ceai din coajă de banană înainte de a merge la culcare, vei putea astfel reduce hormonii de stres, rezultând un somn odihnitor și netulburat. Deși lipsesc cercetările care să facă o legătură directă între cele două aspecte, un studiu a constatat că alimentele funcționale ar putea ajuta la îmbunătățirea somnului. Banana conține multe astfel de elemente, inclusiv potasiu și triptofan. 

Poate regla tensiunea arterială

Ceaiul de banane este poate cel mai bine cunoscut pentru conținutul său de potasiu, care poate promova sănătatea inimii și poate scădea tensiunea arterială. Ca vasodilatator, potasiul nu numai că poate regla echilibrul fluidelor din organism, dar ar putea reduce, de asemenea, tensiunea asupra sistemului cardiovascular prin atenuarea tensiunii din artere și vasele de sânge. 

Poate îmbunătăți starea de spirit

Dopamina și serotonina care se găsesc în ceaiul de banane pot ajuta, de asemenea, la reglarea nivelurilor hormonale și la îmbunătățirea stării de spirit, deoarece sunt neurotransmițători de bine. Adăugarea ceaiului de banane în dieta ta ar putea fi un remediu natural și eficient pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit. 

Poate îmbunătăți digestia

Potasiul și magneziul sunt ambele cunoscute pentru a optimiza funcția musculară netedă, care este importantă în tractul digestiv. Acest lucru poate ajuta la stimularea mișcării peristaltice, care poate regla mișcările intestinale, astfel ar putea preveni constipația, balonarea și crampele, în timp ce, de asemenea, poate îmbunătăți absorbția nutrienților. 

Poate stimula sistemul imunitar

Vitamina C și vitamina A, ambele prezente în banane, pot contribui la stimularea sistemului imunitar. Ambele vitamine pot acționa ca antioxidanți. Acidul ascorbic (vitamina C) stimulează producția de celule albe din sânge, iar vitamina A poate fi direct legată de prevenirea stresului oxidativ la nivelul retinei, a degenerării maculare și a apariției cataractei.



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Andreea Cercel | Dată: 25 sep 2022, 19:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play