Avantajele consumului de midii. Sunt o sursă excelentă de minerale şi vitamina B12

Midii, foto Unsplash/ autor: Anastasiia Rusaeva
Descriere foto: Midii, foto Unsplash/ autor: Anastasiia Rusaeva

Carnea midiilor proaspete are aceeași cantitate de proteine precum cea de vită. Iată de ce este bine să consumi scoici. 

Midiile conțin în principal proteine . Au doar o cantitate mică de carbohidrați și grăsimi. Prin urmare, midiile au un profil nutrițional excelent pentru a ajuta la scăderea în greutate, potrivit unui studiu din 2014 realizat de Universitatea din Navarra. 


Midiile au cantități semnificative de vitamina B-12, fosfor și fier . De asemenea, conțin acizi grași omega-3 esențiali, cum ar fi acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA). Aceste grăsimi au multe beneficii pentru sănătate, inclusiv susținerea sănătății creierului.


Scoicile conțin de trei ori mai mult fier decât carnea, au efect antianemic și de creștere a metabolismului. În plus, conțin taurină și cisteină, care au efect antioxidant și detoxifiant la nivel celular. 


Midiile care nu se deschid în momentul gătirii nu se consumă. Înainte să le gătiți este indicat să le țineți într-un bol cu apă rece timp de 20 de minute. În tot acest timp ele scot afară apa sărată și se curăță de sare și de nisip. 


Consumul de midii poate cauza toxicitate


Oamenii de știință estimează că două treimi din toate speciile de scoici au dispărut de când a început viața pe pământ. O parte din această pierdere este cauzată de poluarea umană. O astfel de contaminare nu doar că omoară midiile, ci le face și toxice. În timp ce le consumați puteți absorbi o parte din toxicitatea lor.


Țesutul moale al midiilor le face deosebit de vulnerabile la poluare, potrivit unui studiu din august 2018. Acest studiu a constatat că 60 la sută din midii au defecte congenitale legate de poluare. 

Autorul articolului: Bianca Moldoveanu | Dată: 01 mai, 19:00 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play