Alimentele antiinflamatoare reduc riscul bolilor. Care sunt acestea

Christine Sponchia , pixabay
Descriere foto: Christine Sponchia , pixabay

O dieta bazată pe legume poate aduce îmbunătățiri semnificative ale calități vieții, dar și a bolilor.

O varietate de alimente care conțin cantități mari de antioxidanți și vitamine - precum verdeață cu frunze, morcovi, roșii, cereale integrale, fructe, nuci, pește gras și ulei de măsline - pot susține un răspuns inflamator sănătos și pot reduce riscul cardiovascular.

Consumul de carne roșie și alimente foarte procesate contribuie totuși la inflamația cronică în organism, crescând riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral, potrivit unui studiu publicat recent în Jurnalul Colegiului American de Cardiologie.

Studiul, care a urmat aproape 166.000 de femei și 44.000 de bărbați timp de 24 până la 30 de ani, a descoperit că cei care au consumat niveluri mai ridicate de carne roșie și procesată, cum ar fi slănină și cârnați și zaharuri, alimentele procesate au avut un risc cu 28% mai mare de accident vascular cerebral și un 46% mai mare riscul de boli de inima.
Studiul a fost unic, a spus autorul principal, Dr. Jun Li, deoarece nu a examinat impactul anumitor grupuri de alimente, ci s-a concentrat pe impactul unei combinații de 18 grupuri de alimente „care s-au dovedit a prezice cel mai bine nivelurile de inflamație asociate cu diete. "
Alimentele care sunt asociate cu inflamații mai mari includ carnea roșie, carnea de organe, carnea procesată, cerealele rafinate, băuturile cu zahăr și băuturile carbogazoase cu conținut scăzut de energie (dietă)”, a spus Li, cercetător în departamentele de nutriție și epidemiologie de la Harvard TH Școala de sănătate publică Chan. „Alimentele care sunt asociate cu o inflamație mai mică includ legumele cu frunze verzi, legumele de culoare galben închis, fructele, cerealele integrale, ceaiul, cafeaua și vinul”, a adăugat Li.

 

„Aceste efecte protectoare ar putea fi utilizate și pentru alte boli cronice foarte răspândite în care inflamația cronică joacă un rol relevant, cum ar fi diabetul, cancerul, depresia, declinul cognitiv și boala Alzheimer”, a scris dr. Ramon Estruch, profesor asociat la Barcelona Departamentul de medicină al universității, într-un editorial.

Fără cauză și efect - Studiul nu poate stabili cauza și efectul, a spus Megan Meyer, directorul comunicațiilor științifice la Consiliul Internațional de Informare Alimentară: „Dieta a fost evaluată prin chestionare privind frecvența alimentelor sau FFQ”, a spus Meyer. „Una dintre limitările FFQ-urilor este că acestea sunt asociate cu o mare parte a prejudecății de rechemare, care este o modalitate fantezistă de a spune că oamenii au probleme cu amintirea a ceea ce au mâncat și / sau sunt predispuși să subraporteze alimente„ rele ”și să raporteze prea mult alimente „bune”. "


Cum provoacă alimentele inflamația? - În timp ce modalitățile biologice exacte cu care alimentele influențează căile inflamatorii nu sunt încă pe deplin înțelese, cercetătorii consideră că alimentele dulci și procesate din dieta occidentală, împreună cu poluarea, fumul de țigară, radiațiile și medicamentele, pot duce la activarea crescută a radicalilor liberi în organism. Din păcate, dieta occidentală de astăzi este plină de alimente excesiv prelucrate, încărcate cu grăsimi, băuturi cu zahăr și carne roșie și procesată, care pot provoca inflamații persistente la nivelul corpului. De fapt, cercetările au legat inflamația cronică de cancer, boli de inimă, diabet, artrită, depresie, Alzheimer și multe alte boli, potrivit CNN.


Consumul de alimente nesănătoase, „ultraprocesate” poate chiar să vă scurteze viața - doar o creștere de 10% a acestor alimente a fost semnificativ asociată cu un risc cu 14% mai mare de deces din toate cauzele, au arătat studiile.
Vestea bună este că cercetările au sugerat că elementele antiinflamatoare precum vitaminele, carotenoizii și flavonoidele din alimente precum fructele și legumele pot neutraliza radicalii liberi și pot reduce stresul asupra corpului.

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 02 dec, 14:13 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play