Adevărul despre pâine și aluatul congelat din care e făcută. Care sunt "capcanele" de pe etichetă

Sursa foto: unsplash, autor Bas Peperzak
Descriere foto: Sursa foto: unsplash, autor Bas Peperzak

Adevărat și fals despre pâine. Ce face diferența între cura de slăbire și mâncatul sănătos.

”Pâinea noastră cea de toate zilele” a creat de-a lungul vremii multe controverse, astfel că omul de rând a devenit bulversat când avea de ales între un fel de pâine și altul, mai ales dacă avea o problemă de ordin medical sau, pur și simplu, se afla la dietă.

Și cum în România, pâinea este încă în capul listei de cumpărături, nutriționistul Mihaela Bilic a încercat să clarifice adevărurile și falsurile din jurul produsului al cărui miros ”de pâine caldă” se asociază cu amintirile din copilărie și cuptorul bunicii.  

”Adevărat și fals despre pâine

Pâinea îngrașă. FALS

Pâinea are în medie un aport energetic de 220-240 cal/100g. Dacă ar fi să o comparăm cu valoarea energetică a produselor care se mănâncă de obicei cu pâine, este “nevinovată”!

Brânza are aprox 250 cal/100g, cașcavalul 350cal, salamul de Sibiu 450cal, iar untul 750cal.

Nu mai vorbim de icre sau salată de vinete care merg de minune cu pâine și care au de 2-3 ori mai multe calorii. Socotiți că o felie de pâine are 60-80 cal, în timp ce o lingură de ulei are 100 cal.

Cu alte cuvinte nu pâinea îngrașă, ci ceea ce punem pe pâine. Și cantitatea face diferența, una e să mănânci o felie de pâine și alta e să mănânci toată franzela”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

”Pentru o alimentație sănătoasă trebuie să renunți la pâine. FALS

O alimentație sănătoasă înseamnă prezența în farfurie a tuturor grupelor de nutrienți: proteine, grăsimi și carbohidrați. La fiecare masă trebuie să avem o porție de amidon (glucide lente), adică pâine sau mămăligă, orez, cartofi, paste făinoase.

Într-o farfurie ideală legumele ocupă jumătate, proteinele un sfert iar celălalt sfert îl reprezintă carbohidrații. O dietă echilibrată include obligatoriu făinoasele, iar pâinea este cel mai banal și mai accesibil produs la capitolul cereale. Organizația Mondială a Sănătății recomandă consumul a 300-500g pâine/zi”, mai spune Bilic.

Citește continuarea pe DC MEDICAL



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autorul articolului: Romina Băluță | Dată: 07 sep 2022, 10:01 | Categorie: Sanatate
Get it on App Store Get it on Google Play